I dalje vlada mišljenje da je dovoljno progurati sadnju stabala
Prema riječima šefova agencija za odnose s javnošću načela raznolikosti, jednakosti i uključenosti, odnosno popularnije, DEI, kao i društveno odgovorno poslovanje, tj. DOP nisu zaživjeli u punom potencijalu. Lara Levak, head of strategic communication u Grizli komunikacijama, ističe kako informacije koje se nalaze u izvještaju o održivosti moraju biti vjerodostojne, usporedive, provjerene te razumljive.
- Trenutačno tvrtke koje žele govoriti u javnosti o svojim održivim rezultatima ili ESG čimbenicima i rizicima čine to na za širu publiku nerazumljiv način. Što se tiče DOP-a, posebice vezano uz klimatske promjene, u Hrvatskoj i dalje prevladava mišljenje da je dovoljno progurati sadnju stabala i time tvrtka pokazala da pazi na društveno odgovorno poslovanje. Tvrtka koja se odluči objaviti da je društveno odgovorna to mora imati u srži komunikacijske strategije te konkretnim projektima i pokazivati to koristeći se različitim komunikacijskim alatima. Bitna je transparentnost u komunikaciji i iznošenje informacija koje se temelje u stvarnim podacima i postignućima, a ne na pretjerivanju ili uljepšavanju stvarnosti. Zadatak agencije je klijenta upoznati s tim negativnim praksama i upozoriti na potencijalne zamke za njegov brend ili proizvod, ali i savjetovati ga o autentičnosti i realnosti njihovih inicijativa. Za primjer greenwashinga možemo uzeti Fifu, koja je Svjetsko nogometno prvenstvo u Katru reklamirala kao prvi ugljično neutralni turnir u povijesti natjecanja. No klimatski su aktivisti pitali kako je natjecanje ugljično neutralno s obzirom na gradnju stadiona i goleme klimatizacijske sustave u njima… – navodi Levak.
Autor: Kata Pranić
Izvor: Lider specijal – Odnosi s javnošću, tiskano izdanje 8. 11. 2024.