Da je influencer biti lako, influencer bi bio svatko

Svi se možemo složiti kako se svijet uvelike promijenio u zadnjih 6 mjeseci, a da ne spominjemo promjene koje su nas zadesile u posljednjih 10 godina. Možete li se prisjetiti, vi iz 80-ih, kako su izgledali televizori? One velike kutije, tek pokoji sa slikom u boji? Baš su te kutije u kojima su se emitirali dokumentarci, serije, ali i pokoja reklama okupljale cijelu obitelj u dnevnom boravku. Tada, vjerujemo, nitko od nas nije mogao ni sanjati kako će se isti ti televizori praktički preseliti na manje ekrane i kako će nam biti dostupni uvijek i svugdje.

S pojavom pametnih telefona došle su i prve društvene mreže. Sjećamo se pojave Facebooka, stariji su govorili kako ”to” služi za povezivanje ljudi koje nemaš priliku vidjeti svakodnevno. Vrlo brzo se ta platforma za povezivanje ljudi pretvorila u pravo malo carstvo novih poslova i prilika. Narod je vrlo brzo shvatio kako nije loše oglasiti na Facebooku da prodajemo primjerice ogrlice. Čisto kako bi i oni ljudi koje ne čuješ tjednima to znali 😉 Nedugo nakon Facebooka, stigao nam je i Instagram. Na prvu pomisao platforma gdje objavljujemo svoje selfie portrete – rezervirano za egoiste. No na drugu smo shvatili kako je to i platforma koja može uvelike iskazati našu kreativnost, smisao za fotografiranje i naposlijetku platforma gdje prodaja ogrlica s Facebooka dobiva potpuno drugačiju dimenziju. Hashtagovi, opisi ispod slika i – influenceri.

Influenceri su osobe koje imaju utjecaj na druge i time može utjecati na njihova stajališta. Slično kao i one reklame s početka, ako nas pitate. Kao prva osoba iz tog svijeta većini će na pamet pasti Chiara Ferragni. Talijanska influencerica koja je iz svog bloga izgradila pravo carstvo i iz hobija napravila pravi posao. Kada kažemo ”pravi posao” ne mislimo samo na njene unosne kompanije, već i na njenu neto vrijednost koja trenutno iznosi nešto više od 10 milijuna dolara. No, zašto nikome ne padne na pamet David Beckham i njegova poznata frizura? Znate li koliko je muškaraca u to vrijeme došlo u svoj frizerski salon i tražilo baš tu ”beckhamicu”? I to je influencanje odnosno utjecanje. I nemojte misliti da Beckham od toga nije imao koristi jer itekako jest. Osim u slučaju da njegovu trenutnu vrijednost od 450 milijuna dolara ne smatrate korisnim. Spomenut ćemo nešto i za žensku populaciju. Nametnuti ideali ljepote u ženskim časopisima promijenili su našu predodžbu o tijelu. I to je influencanje. Samo što se tada to nije tako zvalo i nije se odvijalo preko Instagrama već preko drugih kanala poput časopisa i one televizijske kutije s početka. I upravo se ovdje vidi evolucija utjecanja kroz povijest. Od nesvjesnog ili prikrivenog utjecanja, do Chiare pa sve do danas kada je to postalo i gotovo službeno zanimanje. Danas kada je teško prepoznati tko nam preporučuje robu ili uslugu kao dobronamjeran savjet, a tko zbog profita.

Danas kada je influencer marketing postao svakodnevna stavka uspješnog poslovanja. I mi koji smo odrasli u doba televizijskih kutija možda gledamo u ove nove pojave s čuđenjem i nije nam jasno zašto se to naziva poslom. Isto nam tako nije jasno što sve zapravo stoji iza jedne objave, iza jedne ”obične” fotografije jela u restoranu ili fotografije bočice vode. Tu je mnogo više od pukog stajanja i glumljenja pijenja vode. Isprobajte napraviti takvu fotku, a da ne izgleda umjetno, namješteno, isfurano i naravno da bude kvalitetna, a vi sretni. Zvuči teže nego što izgleda? Sad još uz to smislite opis fotografije koji bi trebao biti inovativan, ali i humorističan. I ne zaboravite na vrijeme objave jer i o toj stavci treba dodatno promisliti. Puno posla za ”samo jednu sliku”? A sve nabrojano nije niti upola od onoga što treba učiniti kako bi fotografija postala zamijećena. Izgleda da im zarađeni novac ipak ne pada samo tako s neba. Osim svega navedenog nemojmo zaboraviti kako smo i mi sami s vremena na vrijeme influenceri. Jeste li u posljednje vrijeme ostavili ocjenu svom Uber vozaču ili napisali Google recenziju za neki restoran? Bile recenzije pozitivne ili negativne ta će recenzija sigurno kad-tad doprinijeti nečijoj odluci hoće li nešto pojesti baš u tom restoranu ili ne. Svi mi svakodnevno, često i nesvjesno, utječemo jedni na druge.

Vrijeme je da se prestanemo zavaravati – influenceri nisu stvar našeg stajališta o njima, već su oni činjenica. Svuda su oko nas i to ne samo u trenutku kada uzmemo svoje pametne telefone u ruke. Tu su i nikud ne idu. Iskoristili su blagodati novog doba kako bi pronašli svoje mjesto pod suncem i zaradili koju kunu. A kad ni oni više ne budu u modi, doći će netko drugi na njihovo mjesto tko će znati iskoristiti trenutak. I onda ćemo govoriti: bolje influencer u ruci nego tko zna što na grani.