Microblogging se pokazao kao efikasna strategija u zadržavanju pažnje korisnika društvenih mreža. Riječ je o dodavanju bogatijeg opisa objavama jačeg vizualnog karaktera na društvenim mrežama, nasuprot usputnoj objavi fotografije na Instagramu s par lijenih emotikona. Pisanje kraćih tekstova koji nadopunjuju objavu čitatelju daje uvid u namjeru fotografije, bez obzira na njen sadržaj. Na ovaj način prenosimo željene novosti, činjenice i poruke bez pisanja gomile teksta kojeg će malo ljudi pročitati. Iz vlastitog iskustva, i poslovnog i privatnog, možemo zaključiti kako je „kratko i slatko“ najbolja smjernica za pisanje opisa.
Kombiniranje interesantnog vizuala s kratkom zanimljivom pričom recept je za privlačenje, ali i zadržavanje pažnje. Navedeni koncept najbolje funkcionira na Instagramu i Facebooku zbog konačnog izgleda objave, primjerice, iako Instagram pruža mogućnost opisa do 2200 riječi, prikazuju se samo tri retka s opcijom „more“ za prikaz ostatka teksta. Možemo računati da veliki dio korisnika to neće učiniti, stoga je potrebno krenuti s glavnom, ključnom misli koja može privući pažnju. Konkretno, slika s plaže je zanimljivija ako odmah „priznate“ da ste pet minuta kasnije stali na ježinca.
Ključan dio vođenja bloga interakcija je s publikom. Instagram algoritmi objave s visokim engagementom (komentarima i lajkovima) guraju prema vrhu, stoga je važno objavu učiniti interaktivnom – postavljanjem pitanja, dijeljenjem mišljenja ili savjeta. Originalan i zanimljiv sadržaj presudan je u stvaranju i zadržavanju pažnje korisnika koji je slučajno vidio neku objavu te njegovu evoluciju iz prolaznika u pratitelja. S druge strane, može se preporučiti uporaba barem pet hashtagova kako bi se objava približila korisnicima koji vas (još!) ne prate. Preciznim hashtagovima objava se pozicionira na „search“ i „discover“ segmente Instagrama i prikazuje široj publici. Ukoliko je moguće, valja označiti i lokaciju, budući da diže engagement objave za čak 70%.
Korištenje opisa kao microbloga stvara prisnost s pratiteljima i ističe ljudske strane profila kojeg vidimo na malom ekranu. Vizual se koristi i kao referenca na trenutno stanje uma ili mantru koja se slikom prenosi, a opis otvara mogućnost dijeljenja stavova, misli i sitnica iz života pratiteljima kroz pričanje priče, kao i priliku stvaranja pozitivne slike brenda ili osobe. Pritom, znati kakav sadržaj se sviđa našem preferiranom čitatelju najlakši je put do uspješne komunikacije. Upoznavanje s karakteristikama i potrebama publike pojednostavljuje pisanje efikasnog opisa što rezultira većim engagementom i općenito jačim prisustvom na mreži. Poticanjem interakcije u tekstu čitatelje se poziva na izravno sudjelovanje u sadržaju, pa se na taj način doprinosi engagementu i općenitoj popularnosti objave, odnosno Instagram profila.
Na taj se način stvara imidž i niša Instagram profila koji djeluje kao microblog – privlači publiku po ukusu brenda ili osobe, bez da ih se opterećuje velikom količinom teksta. Naravno, budući da nismo svi Agatha Christie, kratke opise moguće je obogatiti pokojim emotikonom i olakšati si stvaranje karaktera ili osjećaja u objavi. Najbolja ocjena jeste li na dobrom putu s vašim microblogom jesu reakcije pratitelja (pa i izostanak istih).