Iza svake kreative stoji puno brojeva

U agencijama poput naše često se na prvom mjestu ističu dobre kreativne ideje, bilo za billboard kampanju, bilo za sadržaj na društvenim mrežama ili nešto treće, a u pozadini ostaje ono bez čega se one ne bi realizirale – brojevi, odnosno novčići. A naravno, kada su brojevi, novci i izračuni u pitanju, na prvom mjestu je excel. Moj, accountski posao tu je da pripremi sve proračune potrebne za pripremu ponuda i troškovnika, koji prate kreativne ideje jer klijenta u konačnici zanima koliko će ga sve koštati i hoće li se uklopiti u budžet.

Ponekad brojevima (u obliku datuma) plašim kreativce i druge kolege da će propustiti rok za predaju. Oni to poštuju iako često negoduju, jer znaju da je bolje imati nekoga tko će ih podsjetiti da smisle super foru na vrijeme, nego da se moraju sami javiti klijentu da kasne. Jer rokovi su tu da se poštuju, a ne krše.

Kako sam došla do ove pozicije? Preko raznih studentskih poslova, od podjele letaka, lijepljenja deklaracija, hostesiranja, ispomoći u administraciji. Svi ti naizgled bezvezni poslovi naučili su me prije svega radnim navikama, organiziranosti i na kraju, komunikaciji s ljudima (kupcima, dobavljačima, klijentima i kolegama). Mirno riješiti konflikt često je kompliciranije od izrade marketing strategije, a ja sam naučila odlično funkcionirati u najrazličitijim poslovnim okruženjima. I evo me s Grizlijevicma nakon stručnog osposobljavanja i poslije dva posla na poziciji asistentice u prodaji i marketingu. Iz svakog od ovih poslova sam naučila nešto što mi sada koristi: ako ne iskustvo rada u nekom programu, onda iskustvo rada s najrazličitijim ljudima i za mene najvažnije, naučila sam da je radna atmosfera, okolina i kolegijalnost ključna. Jer bez nje i brojevi kod izračuna odu u krivo, a to za nikoga nije dobro.

Ponekad uletim i na teritorij kreativaca. Nikada ne škodi pogled iz druge perspektive. I mala verbalna ogradica koja ih spriječi da klijentu predlože živu papigu na promociji u shopping centru. Čvrsta pravila i dobra organizacija nužni su za svaki biznis, pa tako i ovaj naš komunikacijski. I zato smo, na kraju, tako produktivni – puno različitih iskustava, stavova i vizija stvara bolje proizvode od isključivih ili jednostranih mišljenja. A dobar proizvod može (i mora) itekako biti u budžetu i predan na vrijeme. A ja sam tu da to osiguram. Uredska šaptačica brojevima. Brojevi i uvijek brojevi, excelice, crno na bijelo, arhivirano „da se nađe“. 🙂