Na društvenim mrežama pobjeđuju autentičnost i hrabrost

Društvene mreže preuzele su primat u tržišnim komunikacijama. Međutim, u posljednjih nekoliko godina postale su jako zasićene. Ljudi imaju potrebu za velikom količinom sadržaja i informacija. No, stereotipno, kako se količina sadržaja na društvenim mrežama i medijima povećava, tako su kvaliteta i autentičnost sve manji. Društvene mreže platforma su na kojoj kreativci iz raznih područja mogu objavljivati svoj „content“, a mediji ih koriste kao alat kojim lakše mogu doći do velikog broja čitatelja.

Tako zahvalna platforma, odnosno alat, izazvala je porast broja sadržaja, a samim time i borbu za svaki klik. Jer broj publike gotovo je uvijek isti, a sadržaj na društvenim mrežama se iz dana u dan sve više povećava.

Da bi se određeni sadržaj probio, postao trend ili viralan, potrebno je biti nevjerojatno autentičan. Tu naravno ne govorimo o takozvanim „brain rot“ trendovima čiji su konzumenti djeca od 12 do 15 godina. Govorimo o sadržaju, marketinškim kampanjama ili reklamama koje su ciljano napravljene da dođu do velikog broja ljudi.

Puno je toga potrebno da bi jedna takva kampanja uspjela u svom naumu, odnosno dospjela do velikog broja ljudi.

Mikkel Hansen, simbol danskog i skandinavskog rukometa, ali i jedan od najboljih rukometaša 21. stoljeća, glavni je akter kampanje koja je u nekoliko sati od objavljivanja postala viralna i u samo nekoliko dana skupila milijunske preglede na društvenim mrežama. No osim pregleda, o videu su pisali gotovo svi svjetski mediji i ova kampanja uspjela je u svom naumu. Njezin cilj nije bio prodati proizvod, popularizirati nekoga ili nešto. Cilj je bio osvijestiti javnost.

Hansen je sjeo na stolicu pred kamerama, uzeo mašinicu u ruke i obrijao svoju dugu, autentičnu kosu. Njegova kosa bila je gotovo samsonovski simbol. Njegov zaštitni znak i nešto po čemu je bio prepoznatljiv u svim dijelovima svijeta u kojima se prati rukomet. Učiteljica 3.b razreda, Kai, Logan…samo su neka od imena koja se spominju u videu kao imena onih koji su izgubili borbu protiv raka. „Moj otac“, rekao je Hansen na kraju videa.

Hansenov potez bio je dio danske kampanje Knæk Cancer, odnosno slomi rak, inicijative koja okuplja ljude u borbi protiv raka, prikuplja sredstva za istraživanja i podržava obitelji koje su pogođene bolešću. No, ono što je njegov potez učinilo posebnim nije bila kampanja, nego činjenica da je poruka bila osobna. Takav čin, izaći s nečim osobnim u javnost zahtijeva veliku hrabrost.

Živimo u vremenima gdje su objave na društvenim mrežama „savršeno“ tempirane, kampanje testirane do krajnjih granica, a svaka rečenica optimizirana za što bolji učinak i rezultat. Danas je teško, a pojavom umjetne inteligencije još teže, vjerovati da nešto može biti iskreno. Zato su ovakvi potezi dragocjeni.

Često, pogotovo u našoj branši, zaboravimo da tržišne komunikacije nisu jedan od servisa ekonomije i biznisa, nego i alat pop kulture. Izrada reklame, slogana ili vizuala u svrhu popularizacije i prodaje nekog proizvoda često završi kao umjetničko djelo i postane dio svjetske kulture.

Također, ne smijemo zaboraviti da je svrha komunikacije, prije svega, povezivanje. Ono što ljudima sve više nedostaje je taj iskonski osjećaj povezanosti s drugim ljudima i netko s kim će podijeliti svoju bol i patnju te dobiti osjećaj da nisu sami.

Kada ljudi koji su preboljeli rak, odnosno koju su izgubili nekog u bitci s rakom vide jednu svjetsku zvijezdu kako „žrtvuje“ dio sebe, osjete povezanost i izgube osjećaj da su sami.

Kampanja o borbi protiv raka nije ništa prodala, nije moguće izmjeriti njezin ROI, a gotovo sigurno nitko od nje neće profitirati. No tematika o kojoj govori zapravo nije cilj ništa prodati nego osvijestiti i poslati poruku. Kroz ovakav hrabar pristup, žrtvujući sebe, odnosno svoju kosu, svoj zaštitni znak, Hansen se poistovjetio s ljudima koji su se susreli s gubitkom nekog od raka. I Hansen, ali i cijela inicijativa uspjeli su u svom naumu. Zašto? Bili su iskreni i autentični. Sadržaj koji su napravili bio je hrabar i s višim ciljem.

Izrada sadržaja ne zahtijeva samo iskustvo u vođenju društvenih mreža već prepoznavanje autentičnosti između velike količine sadržaja. Ako želite takav sadržaj na društvenim mrežama, Grizli je pravo mjesto za vas.