Trendovi u komunikaciji za 2019. – od moderne Pepeljuge do vertikalnog videa

Ovo neće biti svemirsko – futuristički tekst o tome kako će nam izvanzemaljci preko noći potajno zasipati planet hologramima, te nam na taj način omogućiti da komuniciramo s bilo kim bilo kada, jer to možemo s tehnologijom kojom trenutačno raspolažemo. Ovo je tekst o trendovima koji će začiniti 2019. godinu, a koji se prilagođavaju mobitelima koji su postali produžeci naših ruku.

  1. Virtualni asistenti iliti moderne Pepeljuge

Tko su virtualni asistenti? Riječ je o softverskim agentima koji obavljaju različit tip poslova za svoje korisnike, a funkcioniraju vrlo jednostavno – na temelju glasa ili teksta. Iako mnogi misle da se radi o fenomenu 21. stoljeća, cijela priča o pametnim telefonima kao virtualnim asistentima datira u 1994. godinu kada je prvi mobitel, IBM Simon, nudio opcije osobnog asistenta: kalkulator, bilješke, kalendar i e-mail. Dakle, mobiteli nisu odjednom dobili funkciju asistenta, nego su ju imali oduvijek, ali u nešto jednostavnijoj verziji.

No, danas pomoću njih možete saznati i raditi SVE. Možete doznati kako doći do one fine pekare o kojoj bruji cijeli grad do toga koji je smisao života. Btw, Siri tvrdi da je to čokolada. Osim toga, možeš izrađivati svoje to-do i shopping liste, zakazivati sastanke, saznati koja ti je šifra od lokota za bicikl, rezervirati sobu u hotelu ili stol u restoranu. Svojeg asistenta čak možeš tražiti za ljubavni savjet, ali pazi da se ne zaljubiš u njega. Svi znamo kako je završila romansa između Joaquina Phoenixa i njegove virtualne asistentice u filmu ”Her”.

U kontekstu virtualnih asistenata često se spominju chatbotovi koji su zapravo njihova ”manje inteligentna” verzija, jer su bazirani isključivo na tekstualnim porukama, te su programirani da odgovaraju na ograničeni set pitanja. Osim toga, ne razumiju jezik, već funkcioniraju na principu ključnih riječi, a odgovori na najčešća pitanja su unaprijed programirana. S druge strane, virtualni asistenti razumiju jezik (čak i sleng), ali i značenje onoga što korisnik govori, a osim toga možete zajedno i zapjevati.

https://www.youtube.com/watch?v=wYCSjr1HtAs

Zašto su virtualni asistenti super? Zato što uslijed ubrzane svakodnevice i dobro uvježbanog multitaskinga, pomažu u obavljanju poslova koje možda ne stižemo napraviti. Osim toga, pomažu nam kad se ne možemo odlučiti između hamburgera i meksičkog restorana. Uz to, manje koristimo papire i čuvamo šume, a na kraju krajeva vlasnicima tvrtki pomažu da se usredotoče na obavljanje bitnijih zadataka za svoje poslovanje od vođenja brige o čitavom spektru obaveza: od bilježenja sastanaka s klijentima do toga koliko se dugo kuhaju špageti.

  1. Video – konstantno rastući format

Jeste li znali da se ljudi sjeća čak 80% sadržaja koji su pogledali, dok se sjećaju tek 20% onoga što su pročitali? Upravo zato je svoju poruku pametno iskomunicirati putem videa koji je sve dominantnija forma za prenošenje poruka, a iz godine u godinu dolazi do procvata novih formata i trendova, jer im kreativci konstatno pronalaze nova rješenja i ideje. Osim toga, jedna od najvećih prednosti videa je univerzalan jezik koji razumiju apsolutno svi. Iduće godine svakako treba obratiti pozornost i posvetiti se sljedećim formatima:

  • Live video

82% korisnika preferira live video prije ostalih objava na društvenim mrežama i zapravo ih vole. Što to znači za vaše poslovanje? Kroz interakciju, odnosno pitanja i komentare na koja možete odgovoriti u realnom vremenu imate priliku izgraditi zajednicu lojalnih potrošača. Sigurni smo da će u 2019. godini ovaj format doživjeti svoj pravi i zasluženi procvat!

  • Vertikalni video

Step aside standardni 16:9 formatu i napravi mjesta za 9:16! Ovaj je format videa urodio plodom ove godine, ali kad bismo upregnuli moždane vijuge shvatili bismo da su proboj i uspjeh vertikalnog videa suđeni od samih početaka. Zašto? Pa pogledajte samo na koji način držite mobitel dok tipkate poruke ili čitate ovaj blog. Zašto bi onda format videa trebao biti drugačiji? Pri kreiranju ovakvog videa zapamtite jedino relevantno pravilo od brazilskog filmaša Marcela Izidora: ”Da biste kreirali vertikalni video, trebate baciti 100 godina povijesti filmografije kroz prozor.”

https://www.instagram.com/p/Bk0D7khHRpC/?hl=en&taken-by=parallel_studio_

  1. Snack ads

Ne, ne radi se o reklamama za čokoladice, već o jako kratkim reklamama. U današnje vrijeme kada smo svi tooooliko ubrzani, poruku je potrebno stisnuti unutar 20 sekundi. Naime, istraživanja su pokazala da 80% publike drži pozornost na reklamama koje traju 20 sekundi, dok su interes i pozornost u opadanju što video duže traje. Samo 9,4% publike će pogledati video koji traje 5 minuta, a njih 16,6% video koji traje 3 minute.

  1. Influenceri – trend u porastu

Svi smo već dobro upoznati s likom i djelom influencera. Dakako, riječ je o postojećem trendu nekonvencionalne marketinške taktike, no utjecaj influencera će u narednoj godini nastaviti bujati, jer se sam potencijal poslovanja s influencerima u samim počecima nije shvaćao, te je kao takav naišao na brojne kritike i neodobravanje. U međuvremenu su ljudi mućnuli glavama i shvatili da je zapravo vrlo produktivno surađivati s nekime tko na svojem Instagram profilu ima više followera, nego što neka zemlja ima stanovnika. I onda da takva osoba iskomunicira dobrobiti vašeg proizvoda ili usluge – win situacija!

  1. S koljena na koljeno

Istraživanje tvrtke Nielsen pokazalo je da su ljudi koje poznajemo, brendirane stranice, editoriali i recenzije top četiri izvora u koje potrošači imaju najviše povjerenja. Reklame su na dnu te liste. I sami znate da ćete si kupiti šampon za bujnu kosu najčešće na preporuku one frendice čija kosa stalno izgleda kao da su ju češljali anđeli, prije nego što ćete to učiniti zbog iritantne televizijske reklame koja vam svakih pet minuta prekida film. Dakle, trend tradicionalnog ”s koljena na koljeno” bit će aktualan i u 2019. godini.

Iako do 2019. godine ima još nekoliko mjeseci, ove trendove nemojte olako shvaćati. Vremena nema, objeručke prihvatite navedene trendove i postanite konkurentiji na tržištu.