Zašto domaće tvrtke koje posluju isključivo na inozemnom tržištu trebaju PR aktivnosti i u Hrvatskoj?

Iako su poslovanje na inozemnom tržištu i usredotočenost na klijente izvan granica Hrvatske pokazatelji razvijenog poduzetničkog duha, za ostvarivanje sveobuhvatnog pozitivnog imidža u javnosti neizostavno je uključiti i lokalnu zajednicu u svoje poslovanje te aktivno sudjelovati u njezinom životu. Zahvaljujući društvenim mrežama, ciljne javnosti bilo kojeg tržišta mogu se s lakoćom informirati o djelovanju pojedinih tvrtki te utjecati na njihov ugled, međutim PR aktivnosti „na domaćem terenu“ daju sadržaj i temelj stvaranju priče o uspjehu. Evo nekoliko savjeta o uključivanju matične države u PR plan:

  • Lokalna zajednica

Obratite pažnju na potrebe zajednice u kojoj radite i živite. Sigurno ste čuli za frazu „Think globally, act locally“, pa možete razmisliti o različitim sponzorstvima lokalnih događanja, donacijama i društveno odgovornim projektima kako biste svojoj okolini pokazati da za nju i brinete. Izdvojite dio prihoda kako biste pružili lokalnoj zajednici dugoročnu dobrobit i transparentno komunicirajte svoje postupke.

  • Izgradnja dugoročnih odnosa i povjerenja

Kada su potencijalni klijenti i ulagači zainteresirani za suradnju s vama, prvo što će učiniti jest istražiti vas putem interneta i društvenih mreža. Tvrtka koja je dobro percipirana u Hrvatskoj, ostavit će snažan dojam i na inozemne klijente. Stoga redovito informirajte i educirajte domaće javnosti o proizvodima i uslugama koje nudite, projekte na kojima radite te svoje suradnike i zaposlenike, budite dostupni za medijske izjave i komentare kako biste dodatno radili na svojoj vidljivosti i prepoznatljivosti. Također, aktivirajte profile na društvenim mrežama, komunicirajte dvosmjerno, odgovarajte na upite i stvorite zadovoljnu zajednicu pratitelja. Otvorenom i kontinuiranom komunikacijom minimizira se negativan publicitet u slučaju krize, dok se proaktivnom komunikacijom uvijek možete izdvojiti od konkurencije.

  • Employer branding

Zadovoljni zaposlenici ključ su uspjeha svake tvrtke, stoga komunicirajte svoju priču kontinuirano, kroz sve dostupne kanale, kako bi i potencijalni zaposlenici znali za vas. Ne zaboravite da su zaposlenici ambasadori vaše tvrtke, stoga ih uključite u procese donošenja odluka, osluškujte njihove potrebe te svakako vodite računa i o nagradama. Ako imate mogućnost, pokušajte dodatno razviti radne uvjete te benefite za zaposlenike koji će svakako pridonijeti njihovom i vašem poslovnom uspjehu. Izgradnjom branda poželjnog poslodavca pomoći ćete odjelu ljudskih resursa u privlačenju novih zaposlenika jer je utvrđeno kako je dobar PR podrška HR-u. Komuniciranjem aktivnosti koje provodite, lokalna zajednica i ostale ciljne javnosti postat će svjesni vaše kvalitete, čime ćete stvoriti izvrsnu priliku za potencijalnim proširenjem poslovanja, ako se za to jednog dana odlučite. Neka vaša tvrtka postane primjer uspješnog gospodarstvenika koji ne zanemaruje interese okoline u kojoj djeluje, iako se bavi inozemnim klijentima.