7 najvećih grešaka u digitalnom marketingu – i kako ih izbjeći

Sjećate li se vremena kada su se marketinške kampanje oslanjale na tradicionalne medije poput tiska i televizije? Listajući novine uz jutarnju kavu ili u promidžbenom bloku tijekom filma, ljudi svih profila mogli su čuti za novi proizvod ili uslugu – i to je sjajno. Tisak, radio i televizija i dalje su važni komunikacijski kanali, no bez digitalnog marketinga teško je postići opipljive rezultate. U vremenu kada je, prema podacima Eurostata, 71 posto stanovništva aktivno na društvenim mrežama važna je online prisutnost svakog brenda.

Prednosti digitalnog marketinga

Gradeći povjerenje s publikom, brendovi digitalnim marketingom (ponajviše na društvenim mrežama) mogu targetirati određenu publiku – primjerice, mlade ili ljude iz određenih struka – predstaviti što nude i istaknuti se na tržištu.

Uz to, za razliku od skupih televizijskih reklama, digitalni marketing povoljniji je, s većom vrijednosti za novac. Ipak, treba uložiti vrijeme i trud za promišljenu strategiju te komunikaciju. Odlična je to prilika za interakciju s korisnicima i lansiranje priče o vašem brendu.

S obzirom na to da je digitalni marketing toliko popularan, učinkovit i prilagodljiv, izdvajamo najčešće greške u ovoj vrsti marketinga koje treba izbjegavati. Zbog pogrešaka u koracima kojih možda niste ni svjesni, smanjujete doseg i uspješnost kampanje ili poslovanja. Krenimo redom!

Greška #1 – nemate razrađene ciljeve

Digitalni marketing neće biti učinkovit nemate li prethodno razrađene ideje ili ako niste sigurni kome se i kako želite obratiti. U konačnici, velika greška je kad niste sigurni što zapravo želite postići ovom vrstom aktivnosti. Zato biste trebali postaviti mjerljive, specifične, relevantne i dostižne ciljeve u zadanom vremenskom razdoblju. Pritom će vam Facebook, Instagram, TikTok i LinkedIn biti sjajni za kampanje – bilo da ciljate na široku publiku ili pak malu skupinu ljudi. Influenceri mogu osobnim iskustvom i pričom o proizvodu doprinijeti brendu. S druge strane, želite li, primjerice, povećati prodaju moglo bi vam pomoći sponzoriranje sadržaja na mrežama, ali i e-mail marketing o kojemu smo pisali ovdje.

Mogućnosti je puno stoga je nužno odrediti jasne ciljeve i marketinški smjer.

Greška #2 – ne znate tko vam je ciljna publika

Osim ciljeva, u digitalnom marketingu potrebno je odrediti ciljnu publiku. To znači da je nužno precizirati njihove navike na društvenim mrežama, potrebe i karakteristike. Nije isto obraćate li se studentima, ljudima zrele dobi ili samo fanovima određenog sporta jer se njihovi interesi mogu razlikovati. Ukratko, publiku možete precizno odrediti istraživanjem tržišta i pomoću alata koji prikupljaju podatke o posjetima i posjetiteljima vašeg profila i objava. U prvom redu, korisno se staviti u cipele vašeg idealnog klijenta jer će tako marketing biti više učinkovit i usmjeren. Jedna od najčešćih pogrešaka u digitalnom marketingu upravo je nejasno definiranje ciljne publike.

Greška #3 – rijetko objavljujete sadržaj

U digitalnom marketingu važno je biti uporan i konzistentan. Algoritmi cijene aktivne račune, a korisnici preferiraju brendove koji iskreno i brzo komuniciraju s njima. To uključuje odgovaranje na upite korisnika i prigodne, kreativne objave. Velika je greška objavljivati jednom mjesečno ili, još gore, svakih šest mjeseci. Neaktivnost nije zanimljiva pa biste tako mogli izgubiti pratitelje. Da biste to izbjegli i omogućili organski rast, planirajte tjedne objave kombinirajući različite vrste sadržaja (promotivne, interaktivne, edukativne…). Pritom imajte na umu cilj i publiku – te održite pristojnu komunikaciju s korisnicima. U tom bi vam mogli pomoći newsletteri. Dakle, strategija je ključna!

Greška #4 – imate previše reklamnog sadržaja

Kako smo već pisali u našem blogu, ljudi ne žele samo čuti što im govorite, oni žele osjetiti da razumijete njih, njihove potrebe, strahove i radosti. Za uspješan digitalni marketing važno je ponuditi autentičnu priču, a ne gomilu bezličnih reklama i prodajnog sadržaja. Dugoročno, korisnici izbjegavaju isključivo promotivan sadržaj zbog čega se smanjuje angažman, a u konačnici i povjerenje u brend. Stoga treba kombinirati različite sadržaje, storytelling i autentičnost.

Greška #5 – slaba interakcija s publikom (zaboravljanje na CTA)

Interakcija brenda i publike važno je za gradnju povjerenja. U središtu svake digitalne kampanje trebao bi biti CTA – call to action (poziv na akciju). To motivira korisnika na sljedeći korak – posjećivanje određene stranice, kupnju baš tog artikla ili prijavu na neki događaj. Uspješan digitalni marketing trebao bi uključivati jasan CTA prilagođen vašoj publici. Radi se o jednostavnim frazama (Kontaktirajte nas, prijavite se, iskoristite…) koje mobiliziraju publiku. Bez CTA-a odaziv bi mogao biti manji, a to je greška.

Greška #6 – nepostojeći SEO

Da bi vaš brend došao do organskog rasta ključno je optimizirati sadržaj za pretraživače. Zahvaljujući SEO optimizaciji vaša web stranica organski se rangira u rezultatima pretraživanja, zadržava i privlači publiku. Za uspješan SEO treba vremena, no možete utjecati na relevantnost i poziciju stranice. Nemojte zaboraviti na njegovu važnost.

Greška #7 – loše korisničko iskustvo

Nije ništa gore od spore i nepregledne stranice koja nije prilagođena mobilnim uređajima. Ako se stranica ne učitava u razumnom roku ili na njoj ne može naći informacije koje traži, korisnik će vjerojatno odustati i okrenuti se drugom brendu. Loše korisničko iskustvo odbija ljude i ostavlja loš dojam o poslovanju stoga je potrebno kontinuirano ulagati (i provjeravati) kakvo je korisničko iskustvo – posebice u vremenu kad gotovo sve pregledavamo s mobilnih uređaja. Također, potrebno je jasno komunicirati temeljne poruke o brendu u digitalnom svijetu.

Jeste li se susreli s nekom od ovih pogrešaka? Obratite nam se i zajedno ćemo odrediti jasne ciljeve, publiku i kanale – bez grešaka u koracima.