Ovaj blog je tu kako bi objasnio zašto je potrebno posvetiti mnogo pažnje društvenim mrežama te zašto to nije samo usputan posao. Sada je gotovo svaka druga objava na Facebooku sponzorirana. News feed već dugo nije mjesto pratimo što rade naši prijatelji, već usputno pratimo ono što rade različiti brandovi, klubovi, influenceri, bendovi, pjevači, glumci ili pak što pišu portali koje pratimo. Razlog je samo taj da nas se zatrpa informacijama i stranicama koje smo označili „lajkom“, pa da nam na temelju toga mogu što bolje plasirati oglase koji će nas „zanimati“.
Postoji mnogo savjeta i parametara prema kojima se postavljaju oglasi, ali fokus ćemo ovog puta prebaciti na interese. Odavno su oglasi postali savršen način kako na nonšalantan i jednostavan način plasirati proizvod ili uslugu. Community manager, a danas vjerojatno i jedan Facebook laik, zna da je dobro targetiranje oglasa ključno. Baš iz tog razloga prije samog postavljanja oglasa potrebno je vrlo dobro provjeriti kako, kome i s kojim se vizualom objavljuje određeni oglas. Način objave oglasa ovisi o proizvodu ili usluzi koja se nudi i potrebno je dobro istražiti kojoj ga publici želimo predstaviti i tome prilagoditi postavke oglasa.
Viralan post uz dobar target
Na stranici jednog klijenta komuniciramo aktualne teme usko vezane uz njihov posao, ali objavljujemo i zabavan sadržaj. Odlučili smo dokazati koliko targetiranje može biti važno pa smo vizual objavljen na stranici klijenta potom objavili kao „Case study“ na Grizli Facebook pageu, a rezultati su pokazali svoje. Objavljen je vizual UNO karte koji prikazuje određenu situaciju iz igre, a u opisu objave pozvali smo korisnike da označe one koji su doživjeli sličnu situaciju.
Objava je oglašena na 4 dana, uloženo je oko 120 kuna, a određena je ciljana skupina od 18 – 50 godina s interesima prema igri, sportu i društvenim igrama, na području cijele Hrvatske. Doseg objave bio je 274.681, a broj reakcija je bio čak 9.202.
Identičan vizual stavljen je na društvene mreže Grizlija, s namjerom da bi se dokazala razlika u rezultatima pri stavljanju drugačijih interesa. Postavljen oglas imao je druge interesne skupine i opis vizuala. Ova UNO karta bila je oglašavana na 3 dana, uz ulog od 80 kuna. Određena je skupina od 18 do 50 godina, s interesima prema digitalnim medijima, društvenim mrežama, marketingu, odnosima s javnošću i influencer marketingom, na području cijele Hrvatske. Doseg objave bio je 11.980, a broj reakcija bio je 335.
Razlika je itekako vidljiva? Upravo je pomno i ciljano targetiranje pokazalo tu razliku u rezultatima. Prva objava vrlo brzo postala je viralna i kroz idućih mjesec dana stigla do korisnika u susjednim zemljama poput Srbije i Bosne i Hercegovine, stoga je brojka brzo narasla do 274.681, dok u našem slučaju kao „Case study“ objave, gdje su ciljane osobe s interesima u PR, oglašavanje, društvene mreže, digitalne medije i marketing, doseg je ostao na 11.980.
Vrlo lako potvrdili smo sami sebi, pa i svima koji se služe Facebook Ads managerom, kako kampanje i oglase treba prilagođavati, optimizirati, iskorištavati opcije koje nam sama društvena mreža nudi, biti upoznat s novim trendovima i savjetima na društvenim mrežama, a na poslijetku ne bacati svoje (ali i klijentove novce) uzalud.