Što znači podcast i kako je nastao?
Podcast je format koji vuče korijenje iz 80-ih godina prošlog stoljeća, ali se tada zvao „audio blog“. Nakon što je internet postao dostupan širokoj javnosti, a na tržištu su se pojavili prenosivi uređaji poput iPoda započeo je svoj put k velikoj popularnosti koju danas uživa.
Bivši urednik videa na MTV-u Adam Curry i programer Dave Winer 2004. godine isprogramirali su „iPodder“, program koji je omogućio skidanje radio emisije na iPod. Te emisije su uskoro dobile naziv „Podcast“ kao izvedenica od riječi „iPod“ i engleske riječi „broadcast“, što znači emitirati. Currya nazivaju ocem podcasta zbog truda koji je uložio u taj format. Dan danas Curry snima i vodi svoj podcast „No Agenda“. Sve nakon ovih činjenica, što se tiče podcasta je reklo bi se, povijest.
Što je podcast danas?
Podcast je zbog svoje ne prevelike tehničke zahtjevnosti postao jedan od najproizvođenijih formata na internetu. Troškove produkcije i emitiranja možete prilagoditi svom džepu, krenuti skoro od nule i graditi dalje. Njegove prednosti su, osim onih tehničkih, to što je demokratičan, svatko može obrađivati teme koje ga zanimaju i nitko vam ne stoji nad glavom zbog istih. Podcast je prostor slobode i kreativnosti. Može ga se gledati ili slušati „on the go“ i savršen je za današnjeg čovjeka koji stalno negdje juri. Format idealan za publiku i onoga tko ga producira.
Kad je publika u pitanju apsolutno svatko može naći nešto za sebe. Sve dobne skupine svih interesa. Od politike, kulture, umjetnosti, stvarnih krimi slučajeva, književnosti, psihologije, arhitekture, kuhanja, zdravlja, ekonomije itd. Ovo nabrajanje bi moglo trajati do prekosutra. Jednom kada uđete u svijet podcasta moglo bi vam se dogoditi da završite kao Alisa u zemlji čudesa, u zečjoj rupi.
Ni mi u Grizliju nismo odoljeli ovom formatu i osmislili smo svoj, „Grizli office podcast“. Naš podcast uspješno se emitira na našem youtube kanalu od 2019. godine.
S obzirom na to da nam je jedna od glavnih poslovnih aktivnosti odnosi s javnošću htjeli smo sebe i to što radimo približiti široj publici. Proširiti sebi i drugima vidike te dati mogućnost da svijet i prostor na kojem živimo sagledamo iz različitih kutova i stajališta.
Naša današnjica sve više postaje mjesto gdje se prostor za otvorenu argumentiranu raspravu sužava i samo je bitno da se slažemo. Sve manje se slušamo, a sve više „vičemo“ jedni na druge. Time si oduzimamo mogućnost za širenje znanja i komunikacijskih vještina. Lijepo je to složio u jednu misao poznati konzultant za menadžment Peter Drucker koja glasi: „Najvažnija stvar u komunikaciji je čuti ono što se izgovara.“
Podcast zbog svoje nenametljivosti u vizualnom izričaju i činjenici da se samo i isključivo bavimo sadržajem onoga što čujemo nam omogućava točno to – da slušamo i da stvarno čujemo.
Ideja iza našeg podcasta je da nemamo krovnu temu koju pokrivamo već dajemo publici širok spektar tema i gostiju. Gosti nam se kreću u svim političkim opcijama i društvenim sferama te se bave širokim spektrom zanimanja. Užasno smo znatiželjni i sve nas zanima. Drugačije ni sebi ne možemo objasniti naš eklektičan pristup sadržaju Grizli podcasta.
Kod nas u podcastu gosti su slobodni u potpunosti izraziti i argumentirati sebe i svoja stajališta. Ono što nam je važno i na što posebno obraćamo pažnju su aktualnosti tema koje odgovaraju na pitanja i nedoumice trenutka i okolnosti u kojima živimo. U Grizli office podcastu razgovara se o svemu, tabu teme skoro da ne postoje tako da pridružite nam se, slušajte, gledajte, komentirajte i pretplatite se na naš youtube kanal. Dobro došli u našu Grizli podcast zajednicu!
- Autor: Grizli
- Objavljeno: 25 lipnja, 2024
- Tagovi: grizli, odnosi s javnošću, podcast, PR