Komuniciranje koje koristimo u poslu

Efektivna poslovna komunikacija uključuje izmjenu informacija unutar same tvrtke i komunikaciju s korisnicima. Poslovnu komunikaciju najlakše je raščlaniti na tri djela: interna poslovna komunikacija, lateralna poslovna komunikacija i eksterna poslovna komunikacija.

Interna poslovna komunikacija uključuje svu komunikaciju koja ide od podređenih prema nadređenima i obrnuto.

Lateralna poslovna komunikacija uključuje svu komunikaciju između kolega u istom odjeljenju ili među odjeljenjima.

Eksterna poslovna komunikacija uključuje komunikaciju tvrtke prema klijentima, medijima, partnerima i svima ostalima izvan same tvrtke.

Kako koristimo ova tri načina komunikacije i jesu li komunikacijski kanali unutar njih protočni i transparentni direktno utječe na naše poslovanje.

Kako komuniciramo je integralni dio nas i često o njemu ne razmišljamo, on je davno naučen obrazac, ali ako nam ne odgovara ili njime nismo zadovoljni moguće ga je mijenjati, kako u privatnim odnosima tako i u poslovnim. Tvrtke na kraju krajeva nisu entiteti bez lica, već se sastoje od grupe ljudi.

Zašto je komuniciranje u organizaciji bitno?

Sva komunikacija kreće od one unutar same tvrtke. Kako se delegiraju zadaci, kako  zaposlenici i odjeli komuniciraju međusobno, kako nadređeni komuniciraju s podređenima i koje sve strategije koriste u toj komunikaciji? Strategije su razne, ovise o broju ljudi u samoj tvrtki i potrebno ih je uspostaviti kao pravila te ih se držati. Nećete jednako interno komunicirati tamo gdje je 5 zaposlenika i gdje ih je 500.  Možda su to tjedni sastanci, dnevni izvještaji, feedbackovi nakon obavljenog posla, prezentacije, pisani upitnici i tako dalje. Što god odaberete bitno je samo da za vas funkcionira i da rezultira jasnoćom i općim zadovoljstvom te da se svoje komunikacijske strategije držite. U dosljednosti je ključ. Za uspostavljanje održivih internih komunikacijskih strategija tvrtke često traže pomoć od komunikacijskih stručnjaka i to je jako dobar pristup.

Što se tiče poslovnog komuniciranja prema van to je sasvim neki drugi svijet.  Kako najbolje komunicirati svoju tvrtku, poslovanje, ideju?  To ovisi o strategijama i komunikacijskim kanalima koji se koriste, a njih ima jako puno. Odabir istih ovisi o tome tko su vam korisnici i što želite reći o sebi ili svome proizvodu. Danas digitalno komuniciranje ne možemo izbjeći, a ono pod sobom ima stotine puteva i načina. Mudro birajte.

Krizno komuniciranje

Ono što svaka tvrtka treba imati na umu je dobro razvijenu strategiju kriznog komuniciranja. Iako ćete sve učiniti da se problemi i neugodnosti ne dogode, oni su sastavni dio života i poslovanja. Samo treba biti spreman na njih.

Krizno komuniciranje sastoji se od:

pred kriznog komuniciranja – u ovoj fazi se još ništa nije dogodilo, ali uključuje planiranje i edukaciju vaših zaposlenika u slučaju krize. Uključuje sagledavanje svih vaših slabih točaka i svega što bi eventualno moglo poći po krivu. Ova faza je ključna jer u sljedećima ćete kvalitetnije reagirati.

Inicijalna faza ili „shit has hit the fan“ – u ovoj fazi treba ostati mirne glave i pratiti što se događa te pravovremeno reagirati. Ovdje putem vaših komunikacijskih kanala komunicirate da znate što se događa, da ste svega svjesni i da radite na rješenju ili dodatno istražujete što se dogodilo.

Faza održavanja – sada komunicirate sve što znate o situaciji, potencijalne rizike i umirujete one kojih se to tiče. Komunicirate sve krive informacije i nastavljate reagirati najbolje moguće na situaciju.

Faza rješenja – kriza je prošla, ali vi i dalje morate ostati u komunikaciji sa svojim korisnicima, klijentima, publikom. Znate kako je do krize došlo i što ste napravili da se iz nje izađe i to komunicirate na van.

Faza evaluacije – unutar tvrtke procjenjujete kako ste se snašli. Je li sve komunicirano kako treba i koje su reakcije javnosti na vaše krizno komuniciranje. Malo se i vratite na početak, na fazu pred kriznog komuniciranja i provjerite jesu li vaši inicijalni mehanizmi funkcionalni.

Komunikacija u poslu se gradi, uglavnom kroz metodu pogotka i pogreške. Ljudski je griješiti, ali danas uz svu profesionalnu pomoć koju možete dobiti pogreške se mogu svesti na minimum i ne biti fatalne.

Ako mislite da vaša komunikacija može biti bolja, obratite nam se! Zajedno ćemo analizirati i unaprijediti vaš pristup.