PR u 2025.: Pet strategija koje dokazuju kako tehnologija mijenja pravila igre

Generativna umjetna inteligencija (GAI) postavila je izazove pred tvrtke i pojedince koji se bave odnosima s javnošću. No, kao i svaka promjena, ovaj tehnološki zaokret nije isključivo problem – to je prilika. Ključno pitanje za brandove tijekom 2025. bit će: Jeste li spremni prilagoditi svoje strategije? PR više nije samo alat za upravljanja reputacijom – PR je evoluirao u sredstvo za oblikovanje ponašanja potrošača, uvođenje tehnoloških inovacija i usklađivanje sa sve strožim regulacijama.

U kriznim komuniciranju budite korak ispred

Krize se nikad ne rješavaju reaktivno. Krize ne biraju vrijeme ni mjesto, ali način na koji ih dočekamo čini ključnu razliku. Najuspješnije svjetske tvrtke pokazale su koliko je važno imati spremne protokole. Sve više njih u svoj rad implementira timove za povjerenje i sigurnost, što omogućuje brzo i smireno djelovanje prije nego što se problem proširi. Organizacije koje prepoznaju vrijednost proaktivnog pristupa danas ostvaruju dugoročne prednosti na tržištu. Publika ih shvaća ozbiljno i vjeruje im. Naime, jasni protokoli i spremnost na djelovanje nisu samo obrana – oni su i prilika za izgradnju povjerenja s klijentima i partnerima. Pouka? Tko čeka krizu da bi reagirao već je zakasnio.

Povjerenje je kapital

Danas su potrošači sve svjesniji kako se koriste njihovi podaci i u takvom okruženju transparentnost postaje ključ. Stoga je dobro obratiti pažnju što, na primjer, radi Apple. Njihov App Tracking Transparency (ATT) je pomno osmišljen okvir za privatnost korisnika. Zaštita korisničkih podataka i privatnosti, korisnicima su na prvom mjestu, a maksimiziranje stopa pristanka za ATT ključni je dio iOS strategije.

Njihov App Tracking Transparency nije samo potez prema privatnosti već i prema stvaranju povjerenja. Transparentnost praćenja aplikacije omogućuje korisnicima da odaberu može li aplikacija pratiti njihovu aktivnost u aplikacijama i na web mjestima drugih tvrtki u svrhu oglašavanja ili dijeljenja s posrednicima podataka. Uzmemo li sve to u obzir, jasno je da brendovi koji ne ulažu u etiku i privatnost dugoročno gube.

Priče koje vrijede

Svi pričamo o tehnologiji, ali priče koje istinski stvaraju povezanost s publikom dolaze iz emocija. Generativna umjetna inteligencija može ubrzati proizvodnju sadržaja, ali iskrenost i emocije koje povezuju ljude ne mogu se tako lako generirati. To je domena stvarnih ljudi, stvarnih iskustava i stvarnih priča u koju uvijek treba ulagati i njegovati je. Tajni začin najdugovječnijih brendova je upravo u njihovoj filozofiji i priči koja nadahnjuje.

Informacije sve brže dolaze do primatelja, komunikacija je često površna i zato upravo autentične priče imaju moć izdići se iznad buke. Ljudi ne žele samo čuti što im govorite, oni žele osjetiti da razumijete njih, njihove potrebe, strahove i radosti. Kada se publika poistovjeti s vama, pogodili ste formulu uspjeha. Tehnologija može biti alat, ali ljudi ostaju srž svake uspješne komunikacije. Priče koje inspiriraju, povezuju i nadahnjuju uvijek će biti one ispričane iz srca, a ne samo iz algoritama. Na kraju dana, nisu važne samo riječi koje koristimo već emocije koje one probude. Sve su to razlozi zbog kojih priče stvarnih ljudi ostaju najmoćniji način za stvaranje trajnih odnosa s publikom.

SEO optimiziran sadržaj više ne smijemo ignorirati

Bez kvalitetno postavljene SEO optimizacije, poruka teško dopire do ciljne skupine kojoj se želite obratiti. Sada je važnije nego ikad kreirati sadržaj s ključnim riječima koje koristi upravo ona publika kojoj težite. Uz praćenje pretraživača i alata za skupljanje informacija o tome što ljude zanima, AI je postavljen kako bi transformirao SEO, čineći ga još bitnijim alatom za PR profesionalce. Iz dana u dan, evidentno je da su algoritmi sve preciznije postavljeni te pružaju detaljniji i dublji uvid u interese publike.

Lako je stoga zaključiti kako se PR i SEO sve više isprepliću, pomažući brendovima da postignu veću vidljivost putem organskog pretraživanja. Zato se SEO više nikako ne smije zanemariti u pisanju priopćenja, kreiranju tekstova za web stranice, ali i društvene mreže.

Google Search Console za analizu ponašanja korisnika i stvaranje sadržaja, jedan je od neizostavnih alata koji će i u 2025. pomagati u kreiraju sadržaja.

Kombinirajući SEO s tradicionalnim PR taktikama, brendovi mogu povećati angažman i poboljšati vjerodostojnost, osiguravajući da vrijedan sadržaj dopre do pravih ljudi u pravo vrijeme. SEO pruža plan puta, dok PR donosi uzbudljivu priču, osiguravajući da se o brandovima ne samo čuje, već da se istinski povežu sa svojom publikom.

Tehnologija u PR-u je prilika, a ne prijetnja

Tehnološki napredak koji se proteže od personaliziranih kampanja do prediktivne analitike olakšava posao. No, treba imati na umu da nije dovoljno osloniti se samo na alate. Automatizacija može biti podrška, no ljudi, njihova kreativnost i empatija, čine razliku između dobre kampanje i nezaboravne.

Za PR stručnjake koji razumiju važnost prilagodbe, budućnost je uzbudljiva. Oni koji kombiniraju tehnologiju, etiku i autentičnost bit će u najboljoj poziciji za rast i uspjeh. Na kraju, sve se svodi na jedno, odnosno imate li strategiju koja može izdržati test promjena? Ako je odgovor “da”, 2025. će biti vaša godina.

Kao dugogodišnji stručnjaci u kreiranju i implementiranju uspješnih PR kampanja, tu smo da vam pomognemo u kreiranju uspješnih strategija. Obratite nam se kako bi vaše kampanje bile uspješne i u skladu sa željenim ciljevima.