Fali nam kontrole

Mač s dvije oštrice

Jedna od današnjih glavnih prijetnji za brendove jest sadržaj koji stvaraju korisnici, odnosno UGC  (engl. user-generated content), ističe jedan od osnivača i direktor agencije Grizli Thomas Bauer.

– Prvo brendovi moraju paziti da takav sadržaj odgovara njihovim vrijednostima i porukama jer nedostatak kontrole može izazvati pojavu neprimjerenog ili uvredljivog sadržaja koji može naštetiti njihovoj reputaciji. Zatim, upravljanje velikom količinom sadržaja koji su generirali korisnici može biti težak zadatak. Brendovi moraju imati učinkovite sustave za pregledavanje, filtriranje i organiziranje UGC-a kako bi osigurali da bude objavljen samo visokokvalitetan sadržaj. Na kraju, moraju poštovati autorska prava. Nedostatak pravilne akreditacije ili kompenzacije može izazvati negativne reakcije korisnika i pravne probleme. Naravno, uz odgovarajuće upravljanje i pozornost UGC se može upotrebljavati kao snažan alat za izgradnju veze s publikom i poboljšanje reputacije brenda.

Svjestan je da s porastom korištenja AI alata postoji povećani rizik od odgovornosti brenda zbog sadržaja koji sadržava netočnosti, a koji je kreirao AI, i navodi primjer kako umjetna inteligencija može omogućiti masovnu proizvodnju sadržaja koji ne prolazi sigurnosne provjere ili krši smjernice brenda, što može smanjiti povjerenje potrošača i naštetiti ugledu brenda.

– Međutim, uz procjenu alata i uvođenje politika za korištenje AI-ja tvrtke mogu zaštititi svoj brend i smanjiti mogućnost sigurnosnih incidenata – naglašava Bauer i dodaje da je zato iznimno važno nadzirati sadržaj koji stvara AI i unutar i izvan tvrtke te odabrati umjetnointeligentne alate sa sigurnosnim značajkama – kaže Bauer.

Poželjni voditelji sigurnosti

Na Liderov upit koje alate preporučuje za kontroliranje sigurnosti brendova svojim klijentima, Bauer odgovara kako preporučuje alate za upravljanje društvenim medijima i praćenje javnog mišljenja o brendu, one za zaštitu od kibernetičkih napada na društvenim mrežama, za sigurnost oglasa i otkrivanje prijevara te efikasnost digitalnog oglašavanja uz održavanje društvene odgovornosti. Smatra da oni brendovi koji su izloženi visokom riziku svakako trebaju angažirati i voditelja sigurnosti brenda. Pitali smo ga za primjer.

– Na primjer, brendovi koji bi mogli razmotriti taj potez uključuju one koji su jako izloženi javnosti na digitalnim platformama ili su u industriji u kojoj su važni reputacija i povjerenje, poput financijskih institucija, tehnoloških kompanija ili brendova koji se bave osjetljivim pitanjima poput zdravstva ili okoliša. Banke mogu angažirati voditelja sigurnosti brenda kako bi osigurale da njihovi oglasi ne završe na neprikladnim mjestima. Budući da na tom području rijetko tko ima prostora za otvaranje te pozicije, agencije mogu znatno pomoći u očuvanju sigurnosti brenda – smatra Bauer.

Autor: Ksenija Puškarić

Izvor: Lider specijal – Brendovi, tiskano izdanje 17. 5. 2024.