Prepoznali ste da je mail marketing vrlo jednostavan i jeftin način za komunikaciju s vašim trenutnim ili potencijalnim klijentima i kupcima? Odlično. Otvorili ste profil na nekom od popularnih svjetskih online rješenja ili koristite lokalne slične aplikacije? Newsletter je lijep i pregledan. Baza pretplatnika vam je ‘čista’ u smisli da ste ju prikupili uz pristanak za slanje poruka te mogućnost odjave (opt-out)? Super, sada samo trebate ubaciti sadržaj i slati, a kupci će čitati.
Hmmm, ne ili gotovo sigurno ne. S vremenom bi vrlo lako mogli shvatiti da vam je stopa otvaranja sve niža, a broj odjava sve veći i veći…
Zato donosimo top 5 jednostavnih trikova koji vam mogu pomoći da vežete kontakte iz baze za svoj brend i usluge te da vaše informacije zaista dođu do kupaca.
- Učinite ih posebnim
Kako god da ste došli do podataka i pristanka za slanje, kao uvjet za sudjelovanje u nagradnoj igri ili se korisnik sam pretplatio na newsletter putem vašeg weba jer je inicijalno zainteresiran za vaše usluge – neka se osjeća posebno zbog toga. Neka vaši pretplatnici prvi saznaju za vaše popuste ili nove proizvode, napravite posebnu akciju s personaliziranim kodom iskoristivim na blagajni ili ovisno o vašem proizvodu ili usluzi okupirajte ih zanimljivim i korisnim ‘ekskluzivnim’ sadržajem. Pripadnik povlaštene zajednice vaših pretplatnika tada će teže ignorirati vaše poruke ili se pak odjaviti s newslettera.
- A/B testing subjecta
Content is a King. Subject is his queen. Sadržaj je važan, ali subject ili predmet/naslov maila je još važniji ako želite da netko otvori i pročita sadržaj. Obzirom da su statistike otvaranja newslettera već odavno na strani mobilnih uređaja to znači da imate svega cca 35 znakova za zainteresirati vaše pretplatnike. Vi mislite da je baš vaša poruka ‘sexy’, a vaš kolega ili šef se ne slažu? Rješenje: koristite A/B test. Većina alata za slanje ima funkcionalnosti testiranja subjecta maila. Funkcionira jednostavno – statistika otvaranja na manjem uzorku propušta bolji subject ostatku kontakata.
- Segmentiranje baze
100 ljudi 100 ćudi – tako otprilike funkcionira i vaša baza korisnika. Osim ako se ne bavite baš nekim usko specijaliziranim poslom, ista poruka neće zadovoljiti sve vaše kontakte. Ako im vaše poruke u kontinuitetu nisu relevantne, počet će ih ignorirati. Danas majku dojenčeta će za 5 godina zanimati školska oprema, a fantastičan popust na pancerice i zimski asortiman sportske opreme neće puno značiti nekome tko ne skija i treba tenisice za dvoranu. Pratite statistike, ‘razbijte’ bazu na više skupina i šaljite relevantne poruke. Nije čak ni toliki problem kada muškarcu čestitate Dan žena, ali nije dobro kada nekome tko plati ljetovanje po first minute cijeni baš pred odlazak na put pošaljete još povoljnije uvjete njegovog aranžmana u last minute paketu. (ovo zadnje se zaista dogodilo jednom hotelijeru op.a.)
- Ne spamajte, ali i ne spavajte
Osim ako vaši kupci baš žele imati svakodnevne informacije (blago vama), ne pretjerujte sa slanjem mailova. Nitko ne zna koja je točno prava mjera te ovisi o tome kome i što komunicirate ali neke procjene stručnjaka kažu da je optimum učestalosti slanja newslettera maksimalno jednom tjedno. S druge strane nemojte niti zaboraviti na vaš mail marketing jer će se dogoditi da će kontakti zaboraviti na vas. Šaljite barem jedan newsletter mjesečno bez obzira ‘što nije sezona’. Ljudi vole navike i kada uspostavite ritam probajte ga se držati osim u situaciji kada za to imate stvarno dobar razlog (čitaj npr. stvarno dobar popust) pa će newsletter tada i sam po sebi biti čitan.
- Personalizirajte, ali povremeno i s mjerom
Personaliziranje (ujedno i dio točaka 1. i 2.) je jednostavan način vezanja kupaca uz brend i povećanja otvaranja newslettera. Većina alata za slanje ima mogućnost personaliziranja tako da koristi podatke iz vaše baze. Tako u subject maila možete početi s ‘Bok Ana, otvorili smo novu trgovinu u…’. Takav subject će privući veću pozornost. Vrlo lako možete postaviti slanje cool čestitke za rođendan koja se automatski šalje Ani na datum rođenja ili jednostavno po spolu čestitati Dan žena. Personaliziranje koristite s mjerom i ne prečesto, da ipak ne ‘uplašite’ svoje kontakte. Vaša osnovna poruka treba biti već dovoljno privlačna, a tu je i onih 35 znakova za privlačenje koje će smanjiti netko tko se zove Magdalena ili Dragutin. A možda imaju i nadimak te ih zapravo tako nitko ne zove.
Ovih pet savjeta naravno ne vrijede za sve industrije i situacije, ali ako u kontinuitetu upotrijebite barem tri vaš mail marketing kanal mogao bi dobiti na većoj važnosti.
Mato Rajić (digital & 360° project manager)
- Autor: Grizli
- Objavljeno: 9 listopada, 2017
- Tagovi: copywriting, email, email marketing, mail marketing, newsletter