Promjene u digitalnom marketingu česte su i dinamične, stoga je posve realno očekivati da će 2025. donijeti nova pravila i ojačati sve one marketinške alate koji su zabljesnuli, ali ipak ostali na marginama.
Predviđanja za 2025. u prvi plan ističu kombinaciju autentičnosti, AI-a i mikroinfluencera, stoga očekujemo da će brendovi koji uspiju kombinirati ova tri aduta, nadmašiti konkurenciju. Dok se tržište razvija, potrošači postaju sve zahtjevniji i sofisticiraniji. Traže istinsku vrijednost i značenje iza svakog proizvoda.
Brendovi koji žele ostati relevantni morat će prigrliti autentičnost kao temeljnu vrijednost, koristiti AI za pametnu personalizaciju i osloniti se na mikroinfluencere kako bi ostvarili dublju povezanost s publikom. Budućnost marketinga više nije isključivo u brojkama već u autentičnom, personaliziranom i vjerodostojnom pristupu. Čini se kako je 2025. godina u kojoj ćemo to jasno vidjeti na djelu.
U 2025. očekuje nas, više nego ikada, odstupanje od ušminkanosti, lažnog sjaja, umjetnih, sterilnih pristupa i megalomanije. Kako se marketinški stručnjaci prilagođavaju, jasno je da su autentičnost i relevantnost ključne riječi koje oblikuju strategije. No, što zapravo donosi ova nova faza i kako najbolje prilagoditi svoje kampanje kako biste se istaknuli u moru digitalnog sadržaja?
Autentičnost pruža sadržaj koji stvara dublju povezanost
Kao odgovor na “filtriranu stvarnost” koja je dominirala u proteklom desetljeću, autentičnost postaje glavna valuta marketinga. Publika traži pravu priču, iskreni glas i brendove koji su transparentni i dosljedni. Prema istraživanju Edelman Trust Barometra, čak 81% ljudi vjeruje samo onim brendovima koji su autentični i iskreni te fokusirani na društvenu i ekološku odgovornost. Možete li zamisliti da je publici to bilo važno prije primjerice 10 godina?
Primjeri autentičnosti u marketingu
Najuspješniji brendovi godinama grade svoju autentičnost fokusirajući se na održivost i ekološku svijest. Upravo takav pristup, pozicionira ih kao predvodnike u društvenoj odgovornosti. Čak i giganti poput Nikea koriste autentične priče svojih ambasadora – poput serije s Colinom Kaepernickom, što je izazvalo snažne reakcije diljem svijeta. U Hrvatskoj, možemo primijetiti sve veći interes brendova za prikazivanje stvarnih priča – bilo kroz serije webinara, kratke dokumentarce ili istinite priče o uspjehu klijenata i korisnika.
Kako će umjetna inteligencija doprinijeti personalizaciji i učinkovitosti?
Umjetna inteligencija (AI) odavno je postala dio marketinga, no u 2025. AI će se sve više koristiti za hiperpersonalizaciju sadržaja. Uz pomoć napredne analitike, brendovi mogu prilagoditi kampanje prema preferencijama i ponašanju svakog pojedinog korisnika. AI tehnologija omogućuje analizu velikih količina podataka u stvarnom vremenu, a istraživanje Gartnera pokazuje da će čak 80% marketinških stručnjaka primjenjivati AI u svojim strategijama do kraja 2025. Godine.
Chatbotovi i personalizirane preporuke
Primjeri primjene umjetne inteligencije u marketingu uključuju chatbotove koji omogućuju konstantnu podršku korisnicima, što implementiraju brendovi high-end mode. AI također omogućava predlaganje proizvoda na temelju prethodnih pretraživanja i kupnji. Platforme za emitiranje filmova, serija i glazbe, koriste AI kako bi personalizirali preporuke za svakog korisnika – praksa koju sve više brendova nastoji oponašati.
U 2025. možemo očekivati porast korištenja generativne umjetne inteligencije, koja može stvoriti specifičan sadržaj u obliku tekstova, slika ili čak videa, čime se otvara nova era kreativnog marketinga u kojoj će AI biti ključni igrač.
Mikroinfluenceri preuzimaju palicu jer je vjerodostojnost iznad brojeva
Iako su megainfluenceri (poput Kim Kardashian ili Christiana Ronalda) donedavno dominirali tržištem, mnoge tvrtke se okreću mikroinfluencerima s manjim, ali izrazito angažiranim pratiteljima. Mikroinfluenceri, s oko 10 do 30 tisuća pratitelja, često pružaju autentičniji doživljaj i veću povezanost s publikom, što rezultira višim stopama angažmana. Prema Influencer Marketing Hubu, mikroinfluenceri ostvaruju čak 60% veću interakciju u usporedbi s makroinfluencerima. U ovaj trend sve više ulaze i genuinfluenceri koji su društveno osviješteni, posvećeni dijeljenje savjeta, raspravi o svojim strastima i širenju nepristranih informacija, umjesto da guraju novi proizvod ili uslugu.
Prednost mikroinfluencera
Mikroinfluenceri često grade blisku zajednicu pratitelja temeljem specifičnih interesa. Primjerice, lokalni fitness treneri ili beauty entuzijasti, čak i u manjim sredinama, postižu veliki utjecaj zbog neposrednosti i iskrenosti.
Svi koji brzo misle i lako se prilagođavaju, uživat će u igranju i osmišljavanju kampanja koje će dodatno osnažiti umjetnom inteligencijom, dok će oni koji se opiru i slijepo vjeruju brojevima, izvući deblji kraj. Kako vi vidite nove trendove i jeste li ih spremni implementirati? Ili čekate da prođe njihova slava i da ih zamjene neki novi marketinški trendovi?