Vlogging ili video blogging jedna je od najbrže rastućih strategija dijeljenja sadržaja na webu. Više od 44 % svih korisnika interneta svaki mjesec gleda vlogove.
Kada govorimo o vlogovima, zapravo govorimo o videozapisima kroz koje pojedinci ili organizacije „pričaju priče“ svojim gledateljima. Cilj vloggera je podučiti publiku nečemu, prezentirati im neki proizvod ili uslugu ili im jednostavno pružiti nekoliko minuta zabavnog sadržaja.
Da bi vlog bio zanimljiv publici i privukao njihovu pažnju, vlogger mora biti uvjerljiv u onome što prezentira, a sadržaj vloga kvalitetan i interaktivan zbog sve veće konkurencije. Naime, na YouTubeu se u jednoj minuti objavi više od 300 sati videozapisa. Upravo je zbog toga jedna od najvećih prednosti vloga intenzivnija interakcija s publikom. Na vlogu vas svi vide, lakše se mogu povezati s vama, pogotovo ako ste vedra i pričljiva osoba, ljudi će to prepoznati i zainteresirati se za vaš videozapis. Istraživanja su pokazala da ljudi sve više uživaju u gledanju video sadržaja, a manje u čitanju blogova. Sve društvene mreže potiču svoje korisnike da objavljuju video sadržaje na njima kako bi pridobili što više publike. Ako je vlog zabavan, ima 70 % veću šansu za dijeljenje na društvenim medijima. Jedna od prednosti vloga je i ta što će kod kupaca izgraditi povjerenje. Naime, vlogger će kroz priču pokazati koliko je neki proizvod ili usluga dobra. Vlogove gledaju uglavnom mlađi ljudi te se vloggeri najviše obraćaju onima od 16 do 35 godina. Kada su u pitanju proizvodi koji se prezentiraju putem vloga, kozmetički proizvodi su na prvom mjestu.
Još jedna od prednosti vloga je i ta što se snimljeni videozapisi nalaze na YouTubeu. Zadnjih je nekoliko godina YouTube postao veći od bilo koje pojedinačne američke kablovske stanice. YouTube svakodnevno dosegne velik broj ljudi te se zbog toga vlogovi lako dijele i distribuiraju širom svijeta. Upravo zato vlogovi su danas iznimno popularni kod youtubera. Oni kroz vlogove prikazuju svoje svakodnevne aktivnosti, kako provode svoje slobodno vrijeme, čime se bave, koje proizvode i usluge koriste, rade recenzije tih istih proizvoda, odgovaraju na pitanja koja im postavljaju njihovi pratitelji. Ovisno o vrsti youtubera razlikuju se i teme vlogova. Pa tako postoje beauty vloggeri, food vloggeri, travel vloggeri, gaming vloggeri. Snimaju se i videi poput makeup tutoriala, questions and answersa (Q&A), haulova, meet upova, različiti izazovi kao što su sing anything challenge, no mirror makeup challenge, mukbangs, life updates, my top five, top ten, vlogmasi… Najbolji YouTube vloggeri imaju milijune pretplatnika. Tako na primjer YouTube zvijezda Casey Neistat ima 11,9 milijuna pretplatnika. Zanimljivo je da je to tri milijuna više pretplatnika od kanala CNN-a koji ima 8,6 milijuna.
Neistat je dnevne vlogove na YouTubeu počeo objavljivati 26. ožujka 2015. Jednom je prilikom izjavio da njegovi vlogovi prikazuju stvarni život u kojem se svatko može pronaći. Posebno popularni videozapis bio je bordanje na ulicama New Yorka tijekom snježne mećave koja je zahvatila SAD. Video je u roku od samo 24 sata prikupio 6,5 milijuna pregleda na YouTubeu. Također jedan od gledanijih vlogova bio je onaj u kojem Neistat potiče svoju publiku da na predsjedničkim izborima u SAD-u svoj glasu daju tadašnjoj demokratskoj kandidatkinji Hillary Clinton. Video je ubrzo nakon objave pogledalo više od 5 milijuna ljudi. Kroz svoje vlogove Neistat na jednostavan i ležeran način prikazuje svoju svakodnevicu, koja otkriva njegovu osobnost i pristup životu, zbog čega se gledatelji iznova vraćaju njegovim kreativnim video sadržajima.
Uz objavljivanje vlogova Neistat i njegova supruga Candice Pool pokrenuli su i podcast naziva Couples Therapy u kojem razgovaraju o usponima i padovima u braku, prijateljstvu, roditeljstvu i životu pod reflektorima.
Uz vlogove internetski se korisnici sve više okreću i podcastima. Riječ je zapravo o zvučnoj verziji vloga, platformi koja nam omogućuje da se povežemo s publikom kroz priču i izgradimo povjerenje s njom. Da je podcast neprestano rastući medij, govori i podatak da se broj ljudi koji redovito slušaju podcaste udvostručio od 2008. godine. Kako bi podcast postao uspješan, publiku morate očarati isključivo glasom i temom. Sposobnosti pripovijedanja moraju biti snažne i dobro promišljene u ovom formatu, posebno je to važno kod podcasta koji imaju samo audio zapis. Mnoga poduzeća privlače klijente podcastima. Činjenica je da je samo u 2015. godini oko 90 milijuna ljudi poslušalo neki podcast. Dok je 2019. godine više od polovice Amerikanaca slušalo podcast što je čak 45 % više u odnosu na godinu prije.Sjajna je stvar kod podcasta da ih možete slušati bilo gdje. Otprilike 26 % odraslih Amerikanaca sluša podcaste tijekom vožnje, vjerojatno putem svojih pametnih telefona i/ili Bluetootha.
Danas postoji više od 750 000 različitih podcasta. Teme koje pokrivaju različite su te se kreću od komedije do poduzetništva. Njihova je glavna prednost u tome što su pristupačniji i jednostavniji za proizvodnju. Uspješnost podcasta provjerit ćemo tako što ćemo vidjeti koliko pretplatnika ima naš kanal i praćenjem preuzimanja svake epizode.
Kako bi privukli publiku, sadržaji podcasta, kao i vlogova, moraju se redovito stvarati jer ih slušatelji redovito očekuju. Podcasti su danas postali održivi medijski i marketinški kanal pa se može reći da kada govorimo o podcastima s velikim brojem preuzimanja i velikom slušanošću zapravo govorimo o mainstream mediju. U prilog tome govori i podatak da je Spotify kupio Gimlet Mediu za 340 milijuna dolara. To je usluga za jednostavnu proizvodnju, distribuciju i unovčavanje podcasta koja proizvodi podcaste kao što su Reply All i Homecoming. Reply All narativni je podcast o internetu koji je započeo s emitiranjem 2014. godine. U podcastu voditelji PJ Vogt i Alex Goldman na orginalan način istražuju suvremeni način života i otkrivaju metode kako ga preživjeti. Podcast mjesečno posluša više od 5 milijuna korisnika. Čini se da se Spotify proširio s glazbenog i na audio posao.
Podcasti su danas prerasli zvuk. Objavljuju se i na drugim medijskim kanalima. Tako je 2 Dope Queens postao show na HBO-u, a Homecoming se razvio u seriju u kojoj glavnu ulogu ima Julia Roberts. Serija se prikazuje na Amazon Primeu. Homecoming je američka psihološka thriller web televizijska serija zasnovana na istoimenom podcastu koji su stvorili Eli Horowitz i Micah Bloomberg. Homecoming podcast zapravo je psihološki thriller u dvanaest epizoda u kojem slušatelji prate život i rad socijalne radnice, njezinog ambicioznog nadzornika te vojnika koji se želi vratiti civilnom životu. Naracija je postignuta kombinacijom zanimljivih i iznimno napetih telefonskih poziva, terapijskih sesija i slušnih razgovora. Dok je cilj 2 Dope Queens podcasta predstaviti različite kategorije ljudi i ljude različitog podrijetla pa tako podcast sadrži žene komičarke, komičarke koje nisu isključivo bijele rase i LGBT komičarke. Svaka epizoda sadrži tri gostujuće komičarke. Pitanja o kojima se raspravlja u podcastu uključuju rasu, spol, seks i ostale ne toliko ozbiljne teme.
U odnosu na vlog u kojem se pojavljuje samo jedna osoba koja gleda u kameru i na taj način komunicira sa svojom publikom, podcast je više razgovor, to jest intervju između dvije ili više osoba, svojevrsna verzija talk showa kao što je nekad bio popularni The Oprah Winfrey Show.
Na temelju onoga što se trenutno događa u podcastingu i vloggingu za očekivati je da će u budućnosti još više kompanija ući u svijet podcasta i vloga, da će kreativci imati na raspolaganju više novca za njihovu izradu, a time i proizvoditi kvalitetniji sadržaj te da će se tehnologija još više razvijati.
- Autor: Grizli
- Objavljeno: 2 ožujka, 2020
- Tagovi: podcast, video blogging, vlog, youtuberi