Što stoji iza objave na društvenim mrežama?

Sean Gardner, jedan od najvećih svjetskih eksperata za društvene mreže, jednom je prilikom rekao da ukoliko želite opstati, morate biti prisutni na društvenim mrežama. Po njegovom mišljenju, društvene mreže nisu samo aktivnost, već investicija dragocjenog vremena i sredstava.

Za kreativne ideje zaista treba vremena – i kada su dio posla i kada o njima promišljate u slobodno vrijeme. Uzmimo za primjer kreiranje i objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama, koje iziskuje određeno vrijeme, iako je uvriježeno mišljenje da su za jednu objavu dovoljne samo tri minute. Potrebno je puno više jer se radi o procesu u kojemu je svaki dio bitan. Jeste li razmišljali o tome koliko samo sadržaj mora biti privlačan i zanimljiv da bi korisnik uopće pročitao određenu objavu te reagirao na nju? Stoga je u ovom procesu jako važno postaviti dobre temelje, odnosno odabrati pravu osobu ili tim koji će kreirati strategiju za društvene mreže i koji će biti zadužen za njihovo vođenje. Kada odaberete pravi tim, drugi korak na tom putu su ciljevi. Pri kreiranju komunikacijske strategije za društvene mreže potrebno je definirati ciljeve prema kojima će se osmisliti sadržaj.

Ciljevi strategije za društvene mreže mogu biti povećanje brand awarenessa, predstavljanje usluga i ponude (proizvoda), dopiranje do ciljane publike te poticanje korisnika na interakciju ostavljanjem recenzija o proizvodima, objavljivanjem fotografija i storyja uz spominjanje profila.

Svaki od navedenih ciljeva isprepliće se s onim drugim ukoliko je strategija kvalitetno i detaljno razrađena, a ciljevi precizno definirani. Kontinuirana i proaktivna komunikacija na društvenim mrežama kojom se ojačava prepoznatljivost, svijest i imidž određenog proizvoda, doprinosi povećanju brand awarenessa.

U cijelom procesu najvažniji je sadržaj, koji treba biti bogat i raznolik, jer objave usmjerene isključivo na prodaju mogu zasititi korisnike. Stoga je bitno pratiti trendove i stalno smišljati nove kreativne ideje kojima ćemo ostvariti zadane ciljeve.

Smišljanje objava za društvene mreže počinje mjesečnim uredskim brainstormingom. Grizli team okupi se i svatko ima priliku iznijeti svoje kreativne ideje u skladu s aktivnostima i smjernicama određenog klijenta. Saslušamo svaku ideju i trudimo se ne kritizirati one koje se čine nemoguće i ‘sulude’ jer se često upravo u njima krije nešto zanimljivo, kreativno, s dodanom vrijednošću za klijenta.

Zatim slijedi osmišljavanje sadržaja i načina njegove prezentacije te prilagodba za različite kanale – Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter. Za svaki od kanala smišljamo različite copyje, slike, vizuale i hashtagove. Prije nego što se sadržaj objavi, obavezno provjeravamo pravopis. Nakon objave slijedi praćenje reakcija. Na društvenim mrežama potrebno je poticati  korisnike na interakciju. Ponekad je dovoljno postaviti lijepu fotografiju i/ili pitanje u copyju, ali cilj komunikacijske strategije je dodatno obogatiti i kreirati interaktivan sadržaj – od posebnih vizuala do video sadržaja. Korisnici se mogu aktivirati na različite načine od interaktivnih vizuala preko nagradnih natječaja do anketa. Primjerice, ako u prosincu objavimo vizual na koji korisnici reakcijom mogu pokazati koji ih mirisi ili začini podsjećaju na Božić ili pak koje jelo im je najdraže.

Posljednji korak u ovom procesu je analitika. Na kraju svakog mjeseca šaljemo klijentima report koji sadrži informacije o tri stavke – awareness, engagement  i users. I naravno, kontinuirano pratimo najnovije trendove jer smo tako uvijek korak naprijed i razmišljamo na “out of the box” način. A na taj način rađaju se najoriginalnije ideje.