U današnjem svijetu mnogi komuniciraju sebe, svoj sadržaj i svoje proizvode putem videa. Plasiranje proizvoda, tvrtke, brenda ili ideje nezamisliv je bez neke vrste videa. Fotografija možda govori tisuću riječi, ali video govori tisuću jezika.
Iako smo zagušeni hiperprodukcijom videa, kada ugledamo neki koji idejno i tehnički odskače od drugih na njemu se zaustavimo, zanimao nas njegov sadržaj ili ne. Kako god okrenemo svaki video ima jednu zajedničku stvar, a to je proces nastajanja.
Što je potrebno da bi producirali jedan video?
Produkcija u općenitom smislu te produkcija videa, kompleksan je proces koji se kreće od ideje do realizacije. Zahtijeva dobru i kvalitetnu pripremu unutar koje se svi detalji i sve što može poći po krivu uzima u obzir.
Prije svega je potreban budžet, on postavlja granice tehničkih i produkcijskih mogućnosti te naše ideje i kreativnost stavlja u određeni okvir. Zvuči ograničavajuće, ali nije. Misliti unutar okvira u produkciji je važno i nužno. Okvir daje mogućnosti, ne oduzima ih te usmjerava. Kako bi rekli: „Rasprostri se onoliko koliko si širok“. Zatim nam treba ideja koju je moguće realizirati i koja odgovara potrebama onoga tko je naručio video, a nakon toga slijedi razrada te ideje u scenarij.
Potom slijedi razrada scenarija u storyboard kako bi mogli kadrirati i pripremiti se za samo snimanje. Kadriranje se prije svega radi na papiru uz pomoć već spomenutog storyboarda. Storyboard je najlakše opisati kao vrstu stripa koji nam služi kao mapa za sam proces snimanja.
Kada su nam ove stvari jasne ulazimo u proces odabira prostora u kojem ćemo snimati, ekipe koja će nam obaviti snimanje i ljudi koji će nam stajati ispred kamere ako za to postoji potreba. Također, ako postoji potreba tražimo i scenografe, kostimografe, šminkere i ostalu ekipu koja će nam pomoći u izradi našeg videa. Ponekad svi oni nisu potrebni jer idejni sadržaj videa to ne zahtijeva.
Snimati se može s jednom ili više kamera, dronom, steady camom, fotoaparatom itd., to ovisi o razradi koju smo napravili u prethodnoj fazi produkcije i vrsti slike koju želimo postići.
Sada kada imamo sve gore navedeno krećemo u snimanje, dio po dio. Tu je potrebno strpljenje i jako puno ponavljanja. Što više ponavljanja imamo lakše ćemo odabrati najbolji kadar za finalni proizvod. Ne smijemo zapeti u zamku hiperprodukcije ponavlja kadrova kako si ne bi oduzimali na vremenu, a i nužnom strpljenju jer snimanja su test strpljenja. Svaki kadar se snima iz više kutova i iz različitih planova (bliži, dalji, krupni, american). To će videu, u finalu, dati dinamiku. Unutar faze snimanja često snimimo i nešto van onoga što smo zamislili u storyboardu i primarnom dogovoru jer nam se učini da bi nam baš taj detalj ili kadar mogao dobro doći.
Nakon snimanja materijala slijedi pregled da vidimo što imamo i s čim baratamo. Zatim ulazimo u fazu montaže i postprodukcije. U montaži spajamo ono što smo zamislili kao sadržaj, a snimili tijekom snimanja. U postprodukciji dodatno uređujemo video u njegovu finalnu verziju. Slici se obrađuju boja i zvuk te joj se dodaje ostalo po potrebi: govorni tekst, zvučni efekti, glazba i vizualni efekti. Faza postprodukcije uglavnom traje dulje od faze pripreme i snimanja jer se tu događa čarolija, a za čaroliju treba vremena.
Finalni proizvod zatim pregledavamo jako puno puta i dajemo na uvid klijentu te po potrebi radimo korekcije. Kada smo svi zadovoljni puštamo ga u javnost.
Danas smo zagušeni hiperprodukcijom videa kao medija kroz koji se komunicira. Čini se da svatko može snimiti „dobar“ video u svojoj kućnoj radinosti, ali za pravu produkciju i komunikaciju poslovnih poruka putem videa dobro je obratiti se profesionalcima.
Javite se Grizli timu za sve vrste video produkcije – vaša vizija, naša realizacija.
- Autor: Grizli
- Objavljeno: 20 svibnja, 2024
- Tagovi: storyboard, video, video produkcija