U dinamičnom svijetu tržišnih komunikacija, rijetko koja osoba može se pohvaliti tako impresivnim usponom kao što to može Maja Čehulić. Od skromnih početaka kao praktikantica, Maja je strpljivo gradila svoju karijeru, postajući jedna od ključnih osoba u industriji i danas zauzima poziciju Key Account Managerice u Grizli komunikacijama. Njena posvećenost, inovativnost i nepokolebljiva strast prema poslu, učinili su je prepoznatljivim licem na hrvatskoj sceni odnosa s javnošću.
Pravila uspjeha su individualna kategorija, ali Majina priča uistinu može poslužiti kao inspiracija i poticaj svima koji se ponekad zapitaju jesu li zalutali na profesionalnom putu. Čini se da je nepokolebljivost, strast za učenjem i fokusiranost dobra baza koju uvijek vrijedi imati na umu dok se probijate kroz poslovnu šumu (ne)uspjeha. Ostati u samom vrhu odnosa s javnošću i nakon deset godina rada, priča je koja zaslužuje biti ispričana.
Maja je podijelila s nama ključne trenutke svog profesionalnog puta, izazove koje je prevladala i vrijedne lekcije koje je naučila. Njena priča je dokaz da se uz puno rada, upornosti i vjeru u vlastite snove, mogu postići veliki uspjesi. Neka razgovor u nastavku bude motivacija i poticaj da vjerujete u sebe i svoje ciljeve, bez obzira na sve (ne)prilike koje se mogu pojaviti na putu. Ovo je priča o uspjehu, inspiraciji i snazi volje.
Što se promijenilo na tržištu komunikacija u posljednjih deset godina? Koliko su se promijenili trendovi, način komuniciranja s javnostima i klijentima? Možemo li reći da smo zakoračili u novu, uspješniju eru komuniciranja ili je klima otišla u drugom smjeru koji komunikacijama dodjeljuje sporednu ulogu?
Tržišne komunikacije svakako su doživjele velike promjene unatrag deset godina, pogotovo kada govorimo o konvencionalnim odnosima s javnošću i oglašavanju (tisak, radio, OOH oglašavanje). Društvene mreže, digitalni mediji i nove platforme koje se pojavljuju iz godine u godinu omogućuju nam puno noviteta, kreativniju i direktniju komunikaciju, jasniji feedback od korisnika/publike s kojom komuniciramo, što naravno ima svoje prednosti, ali i nedostatke. Bez obzira što komunikacijska i kreativna industrija uvijek mora biti korak ispred i kontinuirano tražiti nove, jednostavne i zanimljive načine kako se približiti ciljanim javnostima, svejedno se te promjene ponekad događaju iznenadno i zahtijevaju od komunikacijskih stručnjaka gotovo svakodnevno educiranje i učenje. To je važno i zbog pristupa klijentima koji nam daju svoje povjerenje i koji od nas očekuju najvišu razinu stručnosti i profesionalnosti.
Ne znam koliko je nova era uspješnija, ali je sigurno da smo kao društvo sve više postali svjesni važnosti kvalitetnog komuniciranja, koliko mediji (klasični i novi) utječu na razvoj javnog mnijenja, tko su i kakav utjecaj na razvoj kampanja imaju influenceri, što umjetna inteligencija predstavlja u kreiranju vijesti itd. Zapravo možemo reći da je uspješnija, jer smo postali više osviješteni kako nastaju vijesti i da moramo kritički promišljati o svemu što vidimo i čujemo na internetu i u medijima.
Koje lekcije si i o poslu i o životu naučila kroz rad u Grizli komunikacijama, a potpuno su promijenile tvoj dotadašnji način razmišljanja?
O poslu sam naučila jako puno toga i mogu reći da sam u ovih gotovo jedanaest godina u Grizliju prošla kroz sve segmente poslovanja. Prije svega, naučila sam gristi i biti uporna, a imala sam prilike vidjeti i naučiti kako samostalno voditi tvrtku, od svih administrativnih postavki, financijskog aspekta poslovanja, do kreiranja usluga, suradnje s klijentima, provedbe projekata, prodaje itd. Došla sam vrlo brzo nakon studija, nisam znala kako funkcionira poduzetništvo i da zapravo moraš raditi od 0 do 24 sata kako bi opstao na tržištu, naravno, ako želiš nuditi kvalitetnu i pouzdanu uslugu.
U Grizliju sam provela skoro trećinu svog života, pa mogu reći da je sve što sam naučila i radila, svakako utjecalo na moj životni i poslovni razvoj.
Kada biraš nove suradnike, koja je ključna stvar na koju obraćaš pažnju, osim njihovih kompetencija? Kakve ljude uvijek želiš u svom timu?
Volim raditi s ljudima koji su iskreni, odgovorni i na koje mogu računati, jer se i sama trudim biti takva. To je za mene osnova svakog odnosa, ne samo poslovnog. Važno mi je da pokraj ljudi s kojima radim mogu biti što jesam.
Koji je glavni adut Grizli komunikacija zbog čega si i odlučila tu raditi, ali i ostati sve ove godine? Što te posebno inspiriralo i poticalo da daješ sve od sebe i u ovih deset godina toliko rasteš i napreduješ? Prošla si sve pozicije, od praktikantice do toga da postaneš dio uprave, sigurno imaš pregršt inspirativnih priča.
Kada sam tek došla u Grizli, imala sam radno iskustvo, ali nije bilo toliko relevantno, pa je prva pozicija bila praksa. To je ono što sam studirala i što me zanimalo, ali nisam imala ideju kako izgleda posao u agenciji. Nakon par mjeseci sam shvatila da sam u fight or flight modu, i izabrala sam fight. Mislim da je ulogu u tome imao i temperament od dečkiju. Dobila sam priliku da, iako nisam imala puno poslovnog iskustva, pokažem da sam odgovorna osoba na koju se ljudi koji sa mnom rade, mogu osloniti.
Svidjelo mi se to što su dečki zaista imali povjerenja u mene i sve kolegice i kolege koji su bili (i još uvijek su) u Grizliju. Nisam uvijek znala što radim i kako nešto napraviti, svaki dan je bio izlazak iz komfor zone, ali se trud uvijek isplatio pa je tako doza samopouzdanja rasla sa svakim odrađenim projektom. Naravno, shvatila sam da ima još jako puno toga što ne znam i htjela sam vidjeti kako mogu postati još samostalnija. Znala sam da mi trud i težak rad ne može nitko osporiti i kada nešto nisam znala, imala sam (i još uvijek imam) super ekipu i međusobno si uvijek pomažemo. Naravno, kada si mlađi, još uvijek formiraš svoj karakter i ličnost, i radna okolina tu također ima veliku ulogu, a ja sam stvarno imala sreće da sam došla među ljude s kojima sam mogla biti prirodna i gdje se međusobno uvažavamo.
Koji je savjet koji bi dala mlađoj sebi na samom početku karijere?
Vjeruj više u sebe i nemoj stvari shvaćati preosobno (smijeh).
U međuvremenu si i postala mama. Kako je majčinstvo utjecalo na tvoju karijeru? Gledaš li drugačije na posao ili je sve ostalo isto?
Majčinstvo je najljepša stvar koja mi se dogodila i dosta sam promijenila način na koji gledam na odnose, ljude i posao. Mislim da sam postala direktnija i više ne želim nigdje nepotrebno gubiti energiju. Oko posla sam postala dosta opuštenija jer se percepcija onoga što je stvarno bitno i hitno, potpuno promijenila. Ne mogu reći da nije istina kad kažu da sve metode kojima se služiš u odgoju djece pomažu i u suradnji s klijentima, od pregovaranja do kriznog menadžmenta. Iako me ponekad ponese posao i uhvatim se kako se naživciram oko stvari koje su nevažne, brzo postanem svjesna da je sve to prolazno i rješivo. Žao mi je što tako nisam razmišljala ranije, ali nikada nije kasno (smijeh).
Kako bi voljela da Grizli izgleda u sljedećih deset godina? Vidiš li možda ovu agenciju na europskom ili svjetskom tržištu?
Voljela bih da rastemo kao i do sada, prirodno i svojim tempom. U ovih gotovo 13 godina sve smo postigli isključivo trudom i teškim radom, i znam da će tako biti u buduće. Ako će to rezultirati širenjem na europsko ili svjetsko tržište, odlično! Ako neće, znam da ćemo i dalje biti vrijedni i dobro raditi svoj posao. Naravno, očekujem da ćemo dobiti još kolega i kolegica koje žele napraviti razliku u ovom poslu.
FOTO: Dijana Ljubanović
Autor: Dijana Ljubanović
Izvor: lavie.hr
- Written by: Grizli
- Posted on: 24 srpnja, 2024
- Tags: grizli, odnosi s javnošću, PR