Umjetna inteligencija može značajno pomoći strankama i kandidatima u kampanjama

Ovo će biti prvi izbori u Hrvatskoj kada će se sigurno masovno koristiti pomoć umjetne inteligencije i zapravo ćemo svi tek otkriti kako će to u konačnici izgledati, smatra PR ekspertica iz agencije Grizli komunikacije Tea Romić.

– Umjetna inteligencija može značajno pomoći strankama i kandidatima u kampanjama na nekoliko načina. Primjerice, AI alati mogu analizirati ogromne količine podataka i identificirati obrasce i trendove, a zatim se ti podaci mogu koristiti za izradu modela glasača i personalizaciju poruka na temelju demografskih podataka, interesa i glasačkog ponašanja. Također, chatbotovi, poput ChatGPT-ja, već se koriste, a njihova će primjena biti sve raširenija.

Takvi alati mogu pomoći u brzom pisanju govora, priopćenja, statusa na društvenim mrežama i sličnih tekstova koji su važni u političkim kampanjama. Dakle, kao i u mnogim drugim zanimanjima u posljednje vrijeme, AI može automatizirati mnoge aspekte politike i političkih kampanja. No, iako umjetna inteligencija vrlo brzo može generirati tekst, sliku, video i druge sadržaje, ljudsko razumijevanje, intuicija i iskustvo neizostavni su kako bi se stvorila efektivna poruka.

Komunikacijski stručnjaci razumiju ljudsku psihologiju, kulturu i politički kontekst na način na koji umjetna inteligencija ne može. Dok AI može analizirati podatke i prepoznati obrasce, ljudska sposobnost stvaranja veza između ‘nepovezanih‘ informacija, odnosno sposobnost lateralnog razmišljanja, ostaje nezamjenjiva. Pogotovo u Hrvatskoj koju ChatGPT u ovom trenu ne poznaje toliko dobro koliko mi koji smo u ovom poslu. Ukratko, AI može biti odličan alat u rukama komunikacijskih stručnjaka, ali zamjena za njihove specijalnosti nije vjerojatna u skorije vrijeme – kaže Romić.

Izvor: Jutarnji list – Jeftino je, lako je za proizvesti i vrlo opasno: ‘Sjetite se samo dramatičnog upozorenja tog čovjeka!‘