Prva pomoć za tvrtke: Što možete učiniti za spas brenda

Prepoznatljivo ime, upečatljiv stil, kvalitetan proizvod (ili usluga), reputacija i konzistentnost, ključni su faktori koji čine uspješan brend. Uključivanjem vrijednosti u poruku vašeg brenda, vaši klijenti saznaju i više od onoga što radite- oni spoznaju tko ste. Važno je brinuti o jasnoj komunikaciji, kvaliteti proizvoda ili usluga koje nudite, ali i o transparentnosti i društveno odgovornom poslovanju. Brendovi koji žele ostati relevantni moraju biti kontinuirano inovativni. Od razvoja novih proizvoda ili usluga, do usvajanje novih tehnologija ili trendova. Igranje po starim pravilima, može vaš brend ostaviti u prašini iza konkurencije. Dinosaurusi su izumrli jer se nisu prilagodili novim uvjetima života, zar ne?

Osim inovativnosti i modernizacije, adut koji tvrtke održava svježima i uspješnima su i zaposlenici. Tvrtke koje posebno brinu o svojim zaposlenicima, izgledat će blistavo u očima publike. Istraživanja pokazuju da klijenti uvijek blagonaklono gledaju na one tvrtke koje se s pažnjom i poštovanjem odnose prema zaposlenicima. Kod takvih brendova i sami zaposlenici pružaju mnogo više truda, strasti i ljubavi u promoviranju brenda, a njihova je komunikacija prema tržištu i klijentima kvalitetnija. Oni postaju zagovaratelji brenda i vaši autentični brend ambasadori. Win-win!

Publika obožava tvrtke kojima može vjerovati i s kojima se može poistovjetiti pa je stoga izgradnja brenda ključna u uspostavljanju kredibiliteta.

Kreiranje pozitivnog imidža dugotrajan je proces i u njega je važno ulagati svakom odlukom, postupkom i porukom. Povjerenje se zaslužuje, a konkurencija je nemilosrdna.

Koliko god je teško popeti se na ljestvici uglednih brendova i uspješnih tvrtki, toliko je lako skliznuti u neuspjeh. Greške se teško opraštaju, ali moguće je popraviti načinjenu štetu.

Ako publika primijeti prijevaru, zlouporabu, kršenje autorskih prava ili skandale povezane s brendom, povjerenje klijenata opada. Greške se mogu dogoditi, ali ključno je znati kako ih prepoznati i brzo reagirati kako bi se spriječile dugotrajne negativne posljedice.

Spašavanje brenda zahtjeva niz strategija i aktivnosti, ovisno o prirodi problema s kojima se brend suočava. Znati odakle krenuti već je dobar dio odrađenog posla. Obratite pažnju na sve segmente koji čine vašu tvrtku brendom i ne odustajte nakon prve prepreke.

Analiza problema

Prije svega, važno je razumjeti što je dovelo do problema s brendom. Je li to loš proizvod, loša usluga, loša reputacija ili nešto drugo? Identificirajte ključne probleme kako biste se mogli baviti rješavanjem krize.

Komunikacija

Neodgovaranje na upite kupaca, neprecizne ili kontradiktorne informacije, ili nedovoljna prisutnost na društvenim mrežama, postupci su koji vas mogu skupo koštati. Vrijeme je novac. Ključno je, stoga redovito pratiti sve kanale komunikacije s kupcima i osigurati brz i konzistentan odgovor na sve upite. Investirajte u edukaciju zaposlenika kako bi bili efikasniji u komunikaciji s kupcima. Kreirajte (ili angažirajte stručnjake koji će to učiniti za vas) jasnu strategiju komunikacije koja je usklađena s vrijednostima vašeg brenda.

Poboljšanje proizvoda ili usluge

Ako je problem vezan uz kvalitetu proizvoda ili usluge, fokusirajte se na poboljšanje. Slušajte povratne informacije klijenata, istražujte konkurenciju i radite na inovacijama kako biste ponudili bolje proizvode ili usluge. Iznenadite i pružite vrijednost koju još nitko nije pružio na način na koji to vi radite.

Transparentnost

Nedostatak transparentnosti u poslovanju tvrtke može stvoriti sumnju i nepovjerenje kod potrošača. Skrivanje informacija ili lažno predstavljanje proizvoda ili usluga može imati dugoročne posljedice po reputaciju brenda.

Budite potpuno transparentni u svim aspektima poslovanja. Osigurajte da su informacije o proizvodima, cijenama i uvjetima jasno dostupne i razumljive kupcima. Izgradite povjerenje kroz iskrenu komunikaciju i dosljedno pridržavanje obećanja.

Marketinške kampanje

Razvijte marketinške kampanje koje će naglasiti pozitivne aspekte vašeg brenda i promicati promjene koje ste napravili. Fokusirajte se na vrijednosti i prednosti vašeg proizvoda ili usluge.

Rebranding

Problem s reputacijom ili percepcijom može značiti drastičnu promjenu koja će zahtijevati rebranding. To može uključivati promjene u imenu, logotipu, ambalaži ili marketinškim porukama kako biste promijenili percepciju vašeg brenda.

Suradnja s influencerima ili partnerima

Angažirajte influencere ili partnere koji imaju pozitivnu reputaciju kako bi promovirali vaš brend. Njihova podrška može pomoći u poboljšanju percepcije brenda kod potrošača. Važno je istražiti i dobro procijeniti vrijednosti za koje se zalažu influenceri ili partneri s kojima ćete surađivati i kreirajte svoju čvrstu zajednicu koja vam zaista vjeruje.

Društvena odgovornost

Pokažite angažiranost i doprinesite lokalnoj zajednici, osjetljivoj društvenoj skupini ili ugroženim životinjama. Podržite uzroke i inicijative koje su važne za vašu ciljanu publiku. Društveno odgovorno poslovanje može poboljšati reputaciju vašeg brenda i staviti naglasak na vašu društvenu osjetljivost i humanost koja se uvijek poštuje i dodana je vrijednost zbog koje će se nerijetko klijenti odlučiti upravo za vas.

Redovito pratite učinak svog truda

Analizirajte podatke o prodaji, recenzijama klijenata, angažmanu na društvenim mrežama i drugim relevantnim metrikama kako biste vidjeli jesu li vaše strategije djelotvorne ili trebate prilagoditi svoj pristup.

Zamislite brend kao kaleidoskop niza vrijednosti koje ga čine posebnim i vrijednim. Kada bi samo jedan segment nedostajao, slika više ne bi bila ista. Stoga pazite na detalje, ulažite trud da budete bolji i onda kada vam se čini da nikad niste bili neuspješniji. Trud se isplati, kao i promišljeno savjetovanje sa stručnjacima koji će vam svojim znanjem skratiti proces istraživanja u pronalasku ispravnog puta za vaš brend. Bilo bi divno da brend nikada ne doživi krizu, ali ako se ona ipak dogodi, imajte na umu da uvijek postoji plan B.