Content marketing je strateški pristup marketingu koji u fokusu ima kreaciju i distribuciju važnog, relevantnog i dosljednog sadržaja kako bi njime zadržao unaprijed jasno definiranu publiku i na kraju, da akcijom publike ostvari profit tvrtki ili proizvodu.
Zašto uopće danas koristiti content marketing?
Odgovor je jednostavan, marketing je danas nemoguć bez dobrog sadržaja, a sadržaj je potrebno integrirati u marketinški proces.
Idemo korak po korak.
Puno prije nego krenemo u kampanju content marketinga potrebno je napraviti pripremu, odnosno plan. Ako pratite naš blog već znate da stalno govorimo kako je dobra priprema 80% posla.
Kako napraviti content marketing plan i od čega se on sastoji?
Svaki dobar plan počinje pitanjima oko ciljeva. U suradnji s klijentom trebamo postaviti dva glavna cilja – poslovni i cilj same content marketing kampanje. Poslovni cilj sastoji se od dva djela, prvi je specifičan kao na primjer podignuti svijest o nečemu, nekoj usluzi ili samoj tvrtki, a drugi je mjerljiv i odnosi se na povećanu prodaju proizvoda ili usluga.
Da bi mogli postići svoje ciljeve prvo moramo definirati kome se obraćamo, tko je naša publika. Da, svi želimo da što veći broj ljudi vidi naš sadržaj i proizvode, ali ići na široke mase u slučaju content marketinga je teško, zapravo skoro pa nemoguće. Lakše je ako odaberete jednu ciljanu primarnu skupinu i eventualno jednu sekundarnu.
Svoju ciljanu skupinu birate tako da u obzir uzmete nekoliko parametara koji će vam pomoći u istraživanju iste: demografska skupina, dobna skupina, socijalni status, interesi, potrebe i bolne točke. Također, morate imati uvid u to na koji način vaša ciljana skupina prima informacije o temama na kojima želite temeljiti sadržaj koji ćete plasirati.
Kada imate svo ovo znanje možete početi razmišljati o tome što vaša ciljana skupina želi čitati, gledati i slušati. Sada slijedi „brainstormanje“, odnosno bacanje svih ideja na papir, velikih i malih. Definirajte nekoliko širokih tema sadržaja i napravite primjere koji će voditi kroz te teme.
Nakon ovoga trebamo definirati kroz koje kanale ćemo komunicirati odabrani sadržaj i spadaju li ti kanali u naš budžet i mogućnosti. Koje kanale najviše koristi naša ciljana publika, tj. kako voli konzumirati sadržaj: kroz videa, blogove, objave na društvenim mrežama, newslettere putem maila, printane letke itd.
Zatim određujemo učestalost distribucije sadržaja. Definiranje učestalosti distribucije je važno, želimo da se naša poruka i sadržaj čuju, ali ne i da opteretimo ciljanu publiku u ovom već ionako informacijama preopterećenom svijetu. Također, ne želimo sebe preopteretiti s proizvodnjom sadržaja jer prije svega želimo da bude kvalitetan i koristan.
Kada smo ovaj plan napravili vrijeme je da ga krenemo provoditi u djelo i s obzirom na postavljene ciljeve s početka ove priče mjeriti uspjeh iste.
Content marketing omogućava publici da se na neki način „veže“ za ono što im plasirate i da razvije odnos s vašom tvrtkom ili brendom. Kada tvrtka ili brend napravi kvalitetan content marketing otvara sebi mogućnost za veću prodaju, vidljivost i odane korisnike koji govore o toj tvrtki ili brendu van samih proizvoda ili usluga. Content marketingom tvrtka štedi na drugim marketinškim strategijama jer se o njoj govori van samih proizvoda ili usluga, a dobar sadržaj se širi metodom dijeljenja ili „word of mouth“.
Zašto se baciti u content marketing? Zato što funkcionira, a brendu ili tvrtki daje dodatnu vrijednost zvanu ljudsko lice.
Svi trebamo nekoga na koga se možemo osloniti i za koga možemo reći da razumije nas i naše potrebe, zar ne?
Budite ta tvrtka, obogatite sadržajem sebe i svoje korisnike.